اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

قرآن دین بدون ولایت را ابتر می‌داند

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: افراد آشنا با مضامین آیات قرآن می‌دانند قرآن، دین بدون ولایت را ابتر می‌داند و اگر پیامبر اکرم(ص)، خاتم انبیا است، علی(ع)، آغازگر امامت و فرزندش مهدی(عج) خاتم الاوصیاست.

قرآن دین بدون ولایت را ابتر می‌داند
حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک عید سعید غدیرخم اظهار کرد: به حق غدیر از آیه‌های انکارناشدنی آفرینش، حکمت و خلقت خداست که سرلوحه منشا تجسم ولایت در کسانی وجود دارد که قابلیت و سنخیت برای ادراک و پیام غدیر را دارند.
وی با اشاره به آیه شریف نازل شده درباره نصب امیرمومنان(ع) به عنوان نخستین استمراردهنده دنباله وحی و حفاظت‌کننده از کتاب وحی گفت: مردم برای گوش دادن به الهام پیامبر غدیر‌خم اجتماع کرده تا با مصداق حقیقی و یگانه ولایت یعنی امیرمومنان(ع) که ولایتش در طول ولایت خداوند بوده بیعت کنند.
مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: علاوه بر وجود پیوند بین ولایت با نبوت، بین ولایت با امت پیوند وجود دارد گویی ولایت حلقه اتصال توحید و نبوت با امت است و اگر ولایت در امتی نباشد آن امت در توحید و نبوت دچار حادثه و آسیب است.
وی عنوان کرد: آنچه مسلم است ولایت امیرمومنان(ع) به طور مصداقی و مفهومی آغاز و انجامش توسط پیامبر اکرم(ص) بود و این مبحث در صحاح سته اهل سنت و کتب غنی علمای شیعه به طور مرتب و در ابواب مختلف کتب اعتقادی و فقهی ما وارد شده است.
رضوی‌مهر به مضامین قرآنی در زمینه ولایت اشاره کرد و افزود: افراد آشنا با مضامین آیات قرآن می‌دانند قرآن، دین بدون ولایت را ابتر می‌داند و اگر پیامبر اکرم(ص)، خاتم انبیا است، علی(ع)، آغازگر امامت و فرزندش مهدی(عج) خاتم الاوصیاست.
وی خاطرنشان کرد: ما در عقیده خود بر این باور هستیم که امامت از سوی مردم انتخاب نمی‌شود بلکه خلفا هستند که از سوی مردم انتخاب می‌شوند.
مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: امامت و ولایت یک ودیعه الهی است که ارتباط و پیوند مکتبی با فطرت‌ها دارد و علی(ع) توسط شخص نبی مکرم اسلام(ص) به دلیل خواست خداوند معرفی شد.
وی عنوان کرد: عید غدیر تنها به شیعیان اختصاص ندارد بلکه غدیر متعلق به بشریت است و هر کس که به طور انسانی موجود شده و بشر است، غدیر برای اوست.
رضوی‌مهر بیان کرد: همه موجودات عالم در غدیر از چشمه محبت که همان شفافیت و زلالیت مسیر عبودیت را رقم می‌زند، جرعه‌نوشی کردند تا حامل ولایت و محبت باشند.
وی با اشاره به اهمیت امامت از دیدگاه انسان‌های صالح گفت: آنهایی که امام‌شناس و ولایت‌شناس هستند و جوهره ارزیابی آنها از مسیر بصیرت، معرفت و آگاهی است، می‌دانند اگر ولایت نباشد ایمان، اکسیژن ندارد و ایمان فاقد اکسیژن مانند دین بدون تکثیر نوع و نسل است.
مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: به طور اساسی اگر کسی با ولایت انس گرفت، آنگاه آیه جهاد و شهادت، امر به معروف و نهی از منکر و آیات حکومت در اسلام معنا می‌شود.
وی بیان کرد: ولایت داشتن به معنای در طول مسیر توحید حرکت کردن است کسانی در عرض توحید قرار گرفته‌اند که دین آنها منهای ولایت و مکتب آنها منهای امامت است.
رضوی‌مهر با بیان اینکه روز عید غدیر روز اکمال دین و اتمام نعمت از سوی خداوند معرفی شده است، اظهار کرد: در بینش اسلامی نعمتی بالاتر از ولایت برای مردم معرفی نشده و معنای ولایت این است که انسان مطیع خداوند باشد.
وی به ویژگی‌های افراد ولایت‌مدار اشاره کرد و افزود: اگر می‌گوییم فردی ولایت‌مدار است یعنی قانون‌مدار بوده و قوانین الهی را می‌شناسد و مانند علی(ع) به یاد نیازمندان جامعه است، مهروزی، عدالت‌گستری، قسط و عدل خصیصه اعمال اوست.
مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: ولایت‌مدار فردی است که با قرآن انس دارد و از خون خودش در راه اسلام می‌گذرد و در جهاد از نوامیس عالم اسلام دفاع می‌کند و اجازه نمی‌دهد به حقایق دین هتک حرمت شود.
وی با بیان اینکه امروز کسانی که در برابر استکبار و صهیونیسم قد علم کرده‌اند ولایت‌مدار هستند، عنوان کرد: مبارزان فلسطین، مبارزان لبنان و بحرین ولایت‌مدارند و اگر مشاهده می‌کنیم در یمن مردم به دلیل بانگ لا اله الا الله کشته می‌شوند ولایت‌مدارند چراکه خط توحید را شناخته و با عبودیت در مسیر آن قرار گرفته‌اند تا خواسته‌های الهی به عنوان قوانین و دستور اجرا شود.
رضوی‌مهر تاکید کرد: امروز باید شیعه و سنی با خواندن صیغه اخوت و برادری در برابر استکبار و صهیونیسم ایستادگی کنند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول