اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل اوقاف استان زنجان خبر داد:

برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف استان زنجان از برگزاری سی و جهارمین دوره مسابقات قرآن استانی اوقاف در زنجان خبر داد.

برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در زنجان
حجت‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در مرحله استانی در روز بیست و هشتم آبان ماه در زنجان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه مسابقات قرآنی اوقاف در دو بخش خواهران و برادران برپا می‌شود، ادامه داد: مسابقات قرآنی اوقاف بخش خواهران در زینبیه و بخش برادران نیز در حسینیه اعظم زنجان برگزار خواهد شد.
مدیرکل اوقاف استان زنجان یادآور شد: شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات از پنج شهرستان و سه شهر استان زنجان حضور دارند.
وی با بیان اینکه تعداد شرکت کنندگان در این مسابقات 108 نفر است، افزود: برگزیدگان این مسابقات به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.
حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در این مرحله از مسابقات پس از موفقیت در دوره شهرستانی به این مرحله راه یافته‌اند، افزود: این افراد از بین دو هزار و 500 شرکت کننده در مرحله شهرستانی انتخاب شده‌‌اند.
وی با بیان اینکه تعداد شرکت کنندگان امسال افزایش یافته است، ادامه داد: سال گذشته یک هزار نفر شرکت کننده در این مسابقات حضور داشتند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه استان زنجان همواره در مسائل قرآنی پیشتاز است، اضافه کرد: مسابقات قرآن اوقاف هر سال با نظم و کیفیت مطلوبی در استان زنجان برگزار می‌شود.
وی در ادامه همچنین از اعزام چهار پسر و سه نفر دختر به مسابقات قرآنی کشوری شکوفه‌ها در مشهد خبر داد و گفت: این امر نیز نشان از علاقه وافر مردم زنجان به مسائل قرآنی است.
حجت‌الاسلام باقری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته توسط اداره اوقاف استان زنجان در زمینه مسائل قرآنی افزود: اعزام قاریان زنجانی در ماه مبارک رمضان به کشورهای مختلف از جمله اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل اوقاف استان زنجان است.
وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های دهه ولایت اداره اوقاف استان زنجان یادآور شد: به منظور انسجام بیشتر برنامه‌ها هر روز دهه ولایت دارای نام ویژه‌ای بوده و برنامه خاصی در این روز برگزار می‌شود.
مدیر کل اوقاف استان زنجان با اشاره به برگزار شدن دعای روز عرفه در 32 امامزاده استان زنجان اضافه کرد: اداره اوقاف مکلف بود این مراسم را در 25 امامزاده استان برگزار کند که با تلاش مسئولان این مراسم در 32 امامزاده برگزار شد.
وی ولایت و جوانان، ولایت و اطاعت، ولایت و قرآن و ولایت و بانوان را از جمله عناوین نامگذاری شده برای روزهای دهه ولایت عنوان کرد و افزود: متناسب با نامگذاری هر روز برنامه‌های ویژه‌ای از سوی اوقاف استان زنجان برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام باقری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از برنامه‌های اجرا شده توسط اداره اوقاف استان زنجان یادآور شد:  برگزاری برنامه آرامش بهاری در جوار بقاع متبرکه از جمله برنامه‌هایی است که توسط اداره اوقاف استان زنجان انجام شده است.
وی اذعان داشت: این برنامه با حضور هفت هزار و 200 نفر از شهروندان زنجانی در جوار بقاع متبرکه و همزمان با فرا رسیدن سال نو برگزار شده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان برگزاری سوگواری یاس نبوی به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) را از دیگر برنامه‌های اوقاف در جوار بقاع متبرکه عنوان کرد و ادامه داد: در زمینه اجرای این برنامه استان زنجان به رتبه نخست کشوری دست یافت.
وی با بیان اینکه اداره اوقاف استان برنامه‌های مختلفی را برای دانش‌آموزان نیز انجام داده است، یادآور شد: برنامه نشاط معنوی ویژه دانش‌آموزان در اوقات فراغت برگزار شده و با استقبال خوبی از سوی آنها مواجه شده است.
حجت‌الاسلام باقری همچنین اجرای بصیرت عاشورایی در ماه محرم و برنامه‌های ویژه هفته وقف را نیز از دیگر برنامه‌های اجرا شده توسط اداره وقف استان زنجان در طول سال عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه استان زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی در مسائل مربوط به اهل بیت همیشه پیشتاز است، ادامه داد: در این زمینه اقدامات بسیاری از سوی اداره اوقاف استان زنجان صورت گرفته است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول