اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تحقیق سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

اجرای نیت واقف رویکرد سازمان اوقاف است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تحقیق سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به رویکرد سازمان اوقاف در اجرای نیات واقفان گفت: معیار ما اجرای نیت واقفان خیراندیش است که باید در جای خود مصرف شود و کسی حق ندارد از این موضوع تخطی کند.

اجرای نیت واقف رویکرد سازمان اوقاف است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، باقر صباغی ظهر امروز در مراسم افتتاح اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان که در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف قزوین برگزار شد، بیان کرد: آنچه سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان نگاه اساسی و استراتژیک دارد، موضوع تحقیق است که این مقوله در سازمان به عنوان میزانی است که تمام اجزای سازمان باید خود را با آن هماهنگ کنند.
وی ادامه داد: هر انسان منطقی و عاقلی در طول زندگی فردی و اجتماعی‌اش برنامه دارد و بر مبنای برنامه، شیوه‌هایی برای اجرای آن برنامه دارد و اگر بخواهد در راستای تکامل و رشد حرکت کند و به سمت مطلوب پیش رود باید خود کنترلی، مراقبت و ارزیابی را داشته باشد.
رئیس اداره تحقیق سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اضافه کرد: هر سازمانی اگر بخواهد پویا شدن و حرکت به سمت مطلوب را داشته باشد لازمه‌اش کنترل، حسابرسی و ارزیابی است و در آموزه‌های دینی ما نیز بر تأثیرگذاری این حسابرسی تأکید شده است زیرا انسان را به سمت فردی مطلوب بودن در جامعه سوق می‌دهد.
وی عنوان کرد: منطبق بودن سازمان اوقاف با تحقیق به عنوان یک شاغول، اهمیت دارد و معیار نیز در این بین نیت واقفان خیراندیش است که باید در جای خود مصرف شود و کسی حق ندارد از این موضوع تخطی کند.
صباغی تصریح کرد: امروز در حسابرسی‌ها، سازمان‌هایی توانسته‌اند در مسیر رو به رشد حرکت کنند که از وضعیت آنچه هستند و باید به آنچه برسند یک حسابرسی دقیق داشتند، امروز سازمان اوقاف به برکت فرامین رهبری، در راستای اجرای نیت‌ واقفان حرکت می‌کند.
وی افزود: در سازمان اوقاف با توجه به حرکتی که در راستای ایجاد انضباط مالی ایجاد شده، رشد خوبی را داشته به طوریکه اگر در سنواتی 30 درصد مفاصا حساب گرفته می‌شد اکنون نزدیک به 80 درصد موقوفات بقاع متبرکه ما مفاصا حساب می‌گیرند و حسابرسی آنها انجام می‌شود و این حرکت در مجموعه‌ گسترده‌ای مانند اوقاف حرکت رو به رشدی است.
رئیس اداره تحقیق سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اعلام کرد: قسمت دوم کار تحقیق، ایجاد تعامل قانونی و شرعی با متولیان است و متولیان باید بدانند رویکردی که سازمان دارد بر این است که با متولیان تعامل سازنده و همکاری متقابل وجود داشته باشد تا در راستای اجرای نیت واقفان کمک شود و این موضوع نیز در سال 90 در دستور کار است.
وی تأکید کرد: فعالیت در حوزه وقف توفیق بزرگی است و امروز تعامل بین مسئولان اوقاف و اصحاب وقف با هدف مشترک اجرای نیات است و ان‌شاءالله با نیت خالصانه کار را به نحو احسن انجام دهیم.
صباغی با تشکر از اقدامات اداره کل اوقاف قزوین یادآور شد: نیروهای کارآمدی در قزوین حضور دارند و این پتانسیل قوی، توانایی این را دارد که قدم‌های بلندتری را بردارد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول