اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر شعب بانک ملی استان اردبیل:

80 درصد بانک‌ها در تامین اعتبار قرض‌الحسنه با مشکل مواجهند

خبرگزاری فارس: مدیر شعب بانک ملی استان اردبیل گفت: در این استان 80 درصد بانک‌ها در بحث منابع، مصارف و تامین اعتبار قرض‌الحسنه با مشکل مواجه هستند.

80 درصد بانک‌ها در تامین اعتبار قرض‌الحسنه با مشکل مواجهند
اصلان کریمی در حاشیه جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: یکی از مشکلات عمده ما در استان اردبیل پرداخت تسهیلات صاحبان واحدهای صنعتی از طریق صندوق ارزی بوده که به دلیل نوسانات ارزی در کشور هنوز وضعیت وصول آنها تعیین تکلیف نشده است.
وی با یادآوری اینکه طرح‌های محدود از بخش صنعت و معدن و کشاورزی برای برخورداری از اعتبار صندوق توسعه ملی معرفی شده است، گفت: هر چند در معرفی به صندوق توسعه ملی هیچ محدودیتی وجود ندارد اما در فرصت باقیمانده باید از امکان برقرار شده استفاده کنیم تا بتوانیم طرح‌های خوبی را از طریق این صندوق اجرایی کنیم.
این مسئول در ادامه سخنان خود ابراز داشت: ما در سفر چهارم پیشنهاد کردیم که برای پاسخگویی به مطالبات جدید خواستار تعیین خط اعتباری جدید به بانک‌های استان شدیم تا بتوانیم به مطالبات و درخواست‌های استفاده‌کنندگان از تسهیلات بانکی پاسخگو باشیم.
مدیر شعب بانک ملی استان اردبیل ادامه داد: بر اساس پیگیری‌های انجام شده بانک مرکزی قرار است در این زمینه اظهار نظر نهایی کرده و اگر اعتباری جدید به عنوان منابع پرداخت تسهیلات در نظر گرفته شود، آن را ابلاغ کند تا اجرایی شود.
کریمی در مورد آخرین وضعیت پرداخت مانده تسهیلات بنگاه‌های زودبازده در فاصله‌ زمانی سال 84 تا 88 نیز گفت: ما به هیچ وجه قادر به تامین اعتبار این حوزه نیستیم و تنها می‌توانیم از محل وصولی‌ها مانده پرداخت تسهیلات زودبازده را انجام دهیم که در این زمینه نیز با اولویت طرح‌های نیمه تمام این کار انجام می‌شود.
مدیر شعب بانک ملی استان اردبیل تصریح کرد: ما حتی در حوزه مشاغل خانگی نیز از محل وصولی و همچنین قرض‌الحسنه دو هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفتیم تا بتوانیم از این طریق به پرونده‌های ارسال شده به بانک ملی رسیدگی کنیم.
این مسئول بیان داشت: ما همچنان منتظر ابلاغیه بانک مرکزی هستیم تا ببینیم آیا اجرای ماده 28 مشمول تسهیلات ارزی می‌شود یا تنها اختصاص به تسهیلات ریالی دارد.
کریمی افزود: با این تعیین تکلیف می‌توان مشکل کارخانه‌هایی همچون تارا سبلان که تسهیلاتی در حدود 50 میلیارد تومان به شکل ارزی دریافت کرده‌اند برطرف کرده و ما تکلیف خود را در استمهال و تقسیط بدهی این واحدها بدانیم.
مدیر شعب بانک ملی استان اردبیل تفاوت قیمت تسهیلات ارزی را در تبدیل به حال یادآور شد و بیان داشت: بر اساس نوسانات نرخ ارز وضعیت باز پرداخت تسهیلات به شکل مناسب باید معلوم باشد تا بتوانیم اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهیم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول