اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس شبکه بهداشت دیلم خبر داد:

توزیع 17 هزار قرص آهن در مدارس دیلم

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم گفت: در برنامه آهن‌یاری امسال 17 هزار قرص آهن بین بیش از یک هزار و 60 دانش‌آموز مقطع راهنمایی و متوسطه و مربیان آنان در شهرستان دیلم توزیع می‌شود.

توزیع 17 هزار قرص آهن در مدارس دیلم
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالحسین ناصری عصر امروز طی آیینی ویژه طرح آهن‌یاری در دبیرستان طوبی شهر امام حسن اظهار داشت: طرح آهن‌یاری از سال 87 در مدارس شهرستان دیلم اجرا شده و هرساله شروع این طرح به صورت نمادین در یکی از مدارس شهرستان جشن گرفته می‌شود.
وی افزود: در این طرح که به مدت چهار ماه اجرا می‌شود دانش‌آموزان هر هفته یک قرص و در طول این مدت یعنی تا پایان سال تحصیلی جمعاً 16 عدد قرص آهن مصرف می‌کنند.
ناصری اعلام کرد: در برنامه آهن‌یاری امسال هفده هزار قرص آهن بین بیش از یک هزار و 60 دانش‌‌آموز مقطع راهنمایی و متوسطه و مربیان آنان توزیع می‌شود.
وی یادآور شد: از سال 87 تا کنون بیش از 51 هزار قرص آهن بین سه هزار و صد و سه دانش‌آموز توزیع شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم همچنین بیان کرد: نقش والدین در اجرای این طرح بسیار مهم است و از مدیریت آموزش و پرورش، مربیان آموزشگاه‌ها و والدین عزیز انتظار همکاری و جدی گرفتن این قضیه را داریم.
وی با اشاره به نقش آهن در سلامتی بیان کرد: بی حالی دانش آموزان، کاهش سطح هوشیاری، کاهش قدرت یادگیری و افت تحصیلی از نشانه های کم‌خونی ناشی از فقر آهن می‌باشد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیلم نیز در این آیین خطاب به دانش آموزان گفت: سلامتی و امنیت دو نعمتی است که باید قدر آن را بدانید و با استفاده از این دو و یاری خداوند متعال و والدین به موفقیت‌ها و درجات علمی دست یابید.
غلامرضا برمکی تأکید کرد: برنامه آهن‌یاری و استفاده از قرص آهن را برای داشتن تنی سالم و شاداب و ادامه تحصیل و زندگی مشترک در آینده جدی بگیرید و با اولیاء مدرسه و کارشناسان شبکه بهداشت نهایت همکاری را داشته باشید.
کارشناس بهبود تغذیه جامعه شبکه بهداشت و درمان نیز گفت: امسال برای اجرای بهتر برنامه آهن‌یاری از مدارس خواسته شده یک روز مشخص در هفته را برای مصرف قرص آهن مشخص کنند.
آذین صبوری افزود: رابط بهداشتی هر مدرسه در این روز باید کلاس به کلاس قرص آهن را بین دانش‌آموزان توزیع کرده و اولیاء مدرسه برای اطمینان از مصرف قرص از دانش‌آموزان سؤال کنند.
وی یک از مشکلات اجرای این طرح را به گفته بعضی از دانش‌آموزان مصرف نکردن این قرص‌ها عنوان کرد و از والدین دانش آموزان خواست تا نسبت به مصرف قرص در روز مشخص به دانش‌آموزان یادآوری کنند.
وی مصرف میوه مخصوصاً نارنگی به دلیل داشتن ویتامین c در جذب آهن را مفید دانست و گفت: در این مراسم دانش‌آموزان این قرص را با نارنگی و میان وعده عدسی میل کردند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول