اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هشدار مدیر نظارت بر داروی اهواز؛

قرص‌های چربی‌سوز را خودسرانه مصرف نکنید

خبرگزاری فارس: مدیر نظارت بر دارو و مخدر دانشگاه علوم پزشکی اهواز نسبت به مصرف خودسرانه قرص‌های چربی سوز و عوارض خطرناک و جبران ناپذیر آنها هشدار داد.

قرص‌های چربی‌سوز را خودسرانه مصرف نکنید
حسین برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: قرص‌های چربی‌سوز اغلب دارای کافئین و افدرین هستند و این دو ماده باعث افزایش مصرف کالری بدن می‌شوند.
وی با بیان اینکه افدرین باعث انبساط ریه‌ها می‌شود، دیگر زیان‌های این ماده دارویی را افزایش ضربان قلب، فشار خون و کاهش اشتها عنوان کرد.
برزگر همچنین گفت: کافئین نیز مانند افدرین باعث افزایش تولید گرما در بدن می‌شود و تحقیقات نشان داده است اضافه کردن آسپیرین به مواد حاوی کافیئن و افدرین، تولید این گرما را بیشتر می‌کند و هنگامی که دمای قسمت مرکزی بدن افزایش یابد، بدن به طور خودکار انرژی بیشتری می‌سوزاند.
مدیر نظارت بر دارو و مخدر دانشگاه علوم پزشکی اهواز خاطرنشان کرد: داروهای چربی‌سوز به علت کاهش سریع وزن، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما بدن بعضی افراد به این داروها خوب پاسخ نمی‌دهد.
برزگر به مصرف کنندگان داروهای لاغری توصیه کرد: در مصرف این‌ داروها احتیاط کنند و از مصرف بی رویه و خودسرانه آنها خودداری کرده و تنها زیر نظر پزشک و متخصص تغذیه این داروها را مصرف کنند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول