اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/اختصاصی فارس/

ممنوعیت فروش قرص برنج

خبرگزاری فارس: مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی آستارا گفت: نگهداری و فروش هرگونه قرص برنج در آستارا ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

ممنوعیت فروش قرص برنج
محمدرضا کریم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به فعالیت سه فروشگاه مجاز اقلام کشاورزی در آستارا و دو فروشگاه دیگر در لوندویل و ویرمونی، اظهار داشت: دولت برای جلوگیری از هرگونه استفاده خارج از موارد کشاورزی از حدود سه سال پیش فروش هرگونه قرص برنج در کشور را ممنوع اعلام کرده است.
وی گفت: فروشگاه‌های مجاز فروش اقلام کشاورزی که در محافل عمومی به داروخانه کشاورزی شهرت دارند در صورت فروش قرص برنج بلافاصله مراتب به مرکز استان گزارش داده شده و پروانه فعالیت آن واحد صنفی باطل میشود.
این کارشناس کشاورزی ابراز داشت: هم‌اکنون برخی سموم کشاورزی خارجی و قرص برنج ممکن است به صورت قاچاق وارد کشور شده و به فروش برسد که این قرص‌ها از نوع سانوس و فستوکسین است.
وی با اشاره به اینکه فروش هر گونه قرص برنج قاچاق در آستارا ممکن است وارداتی نباشد، افزود: این امر ممکن است به صورت غیرقانونی از شهرهای مجاور آستارا تهیه شود.
کریم‌زاده با اشاره به خطرناک بودن قرص برنج، خاطرنشان کرد: فروش این نوع قرص در داروخانه‌های کشاورزی ممنوع است و هیچ واحد صنفی اجازه تهیه، نگهداری و فروش آن را ندارد.
وی از کشاورزان و عموم مردم به‌ویژه خانواده‌ها خواست تا در صورت اطلاع از هرگونه فروش قرص برنج در واحدهای صنفی مراتب را با مدیریت جهاد کشاورزی آستارا درمیان بگذارند.
به گزارش خبرنگار فارس در آستارا، طی هفته‌های گذشته چهار مورد مرگ مشکوک در این شهرستان اتفاق افتاده که دو مورد آن بر اثر استفاده از قرص برنج بوده و هنوز نظر نهایی پزشکی قانونی در این زمینه به مراجع ذیصلاح ارسال نشده است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول