اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال تاکنون؛

بیش از 3 میلیون قرص روانگردان در کشور کشف شد

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 3 میلیون و 305 هزار قرص روانگردان در کشور کشف شده است.

بیش از 3 میلیون قرص روانگردان در کشور کشف شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، بهمن امیری‌مقدم صبح امروز در حاشیه یازدهمین کنگره بین‌المللی سم‌شناسی و مسمومیت‌های ایران که در تالار هاشمی‌نژاد بیمارستان امام رضا (ع) برگزار شد، اظهار داشت: یکی از موضوعات که در سال جاری در صدر برنامه‌های و اولویت‌های کاری نیروی انتظامی قرار گرفته است مبارزه با مواد مخدر صنعتی است.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: بر این اساس و با توجه به اقدامت ضربتی که نیروی انتظامی در مقابله با این گونه موادمخدر صنعتی داشته است بیش از 3 میلیون و 305 هزار قرص روانگردان کشف شد.
امیری‌مقدم همچنین به دستگیری و انهدام شبکه‌های تولید و فروش شیشه اشاره کرد و گفت: در این راستا نیز بیش از 369 کیلوگرم شیشه از قاچاقچیان داخل شهرها و همچنین مبادی ورودی و خروجی نظیر فرودگاه‌ها و راه آهن کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی همچنین کشفیات مواد هروئینی در کشور ظرف پنج ماه اخیر اشاره کرد و ادامه داد: در این ارتباط نیز در حدود 10 تن و 700 کیلو گرم هروئین طی پنج ماه گذشته در سراسر کشور کشف شد.
وی با اشاره به اینکه هر یک کیلو‌گرم هروئین معادل 10کیلوگرم تریاک است، اظهار داشت: در بررسی‌های کارشناسی از کل هروئین‌های کشف شده بیش از 9 تن و 342 کیلوگرم هروئین فشرده (کراک) بوده است.
امیری‌مقدم خاطر نشان کرد: همچنین یک‌هزار و 364 کیلو گرم از هروئین‌های کشف شده در مدت پنج ماه اخیر هروئین خاکستری بوده است.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی در ادامه به کل مواد مخدر کشف شده از سراسر کشور چند ماه اخیر اشاره کرد و گفت: در پی چند عملیات ضربتی در کشور بیش از 178 تن مواد مخدر کشف شد.
امیری‌مقدم در ارتباط با مسمومیت‌های ناشی از مصرف مواد مخدر صنعتی گفت: در حال حاضر بیشترین مسمومیت‌های مواد مخدر در کشور ناشی از مصرف کریستال و شیشه است.
وی با بیان اینکه پلیس با جدیت تمام وظایف خود را در کنترل و مقابله با مواد مخدر دنبال می‌کند، گفت: بر این اساس تهیه سند پیشگیری فرهنگی و اجتماعی در مقابله با اعتیاد به تصویب هیئت دولت رسیده است.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تهیه و اجرای این سند می‌تواند در رسیدن نیروی انتظامی به رویکرد خود در مقابله با اعتیاد به صورت اقدامات پیشگیرانه کمک کند.
وی کاهش تقاضا را یکی از اهداف مهم در این زمینه دانست و افزود: با توجه به اهمیت این امراجرای برنامه‌های فرهنگی دراین راستا نقش بسزایی دارد که این برنامه‌ها با آموزش مهارت 'نه گفتن' به جوانان و نیز آموزش‌های خانواده‌های آنان محقق می‌شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول