اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با توجه به مطرح‌ نشدن نظریه در کمیسیون خدمات شهری؛

مصوبه باغ گیاه‌شناسی امروز شورای شهر غیرقانونی است

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر مشهد در انتقاد به مصوبه امروز صحن علنی شورای شهر مشهد این مصوبه را غیر قانونی عنوان کرد.

مصوبه باغ گیاه‌شناسی امروز شورای شهر غیرقانونی است
غلامرضا زعیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با مخالفت‌هایی که در صحن علنی شورای در ارتباط با مصوبه باغ گیاه‌‌شناسی صورت گرفت اظهار داشت: مصوبه امروز شورای شهر مشهد غیر قانونی است چرا که این دستور در کمیسیون خدمات شهری مطرح نشد و در این راستا نیز رای‌گیری صورت نگرفت.
رئیس کمیسیون حمل ونقل شورای شهر مشهد در ارتباط با اینکه آیا این مصوبه لغو می‌شود گفت: این مصوبه از نظر قانونی مشکل دارد و هیچ جایگاهی در ارتباط با قانونی بودن آن وجود ندارد.

*رای‌گیری در کمیسیون با توجه به نظریه بودن این دستور الزامی بود
در ادامه کمال سروی‌ها نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ارتباط با غیرقانونی بودن این مصوبه گفت: بر اساس قانون در صورتی که طرح یا لایحه‌ای در کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر مطرح شود پس ازبررسی می‌تواند بدون رای‌گیری در صحن علنی شورای شهر مطرح شود.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: در طرح و لایحه باوجود اینکه نظرات منفی مثبت ممکن است مطرح شود اما می‌تواند در صحن علنی شورای شهر در راستای تصویب مطرح شود.
سرویها به مصوبه باغ گیاه‌شناسی امروز شورای شهر اشاره کرد و گفت: اما در ارتباط با مصوبه امروز شورای شهر این دستور نه طرح بود و نه لایحه، تنها یک نظریه بود که در کمیسیون مطرح شد.
وی ادامه داد: براساس قانون نظریه‌ها باید به اتفاق آرا و پس از رای‌گیری درجلسه کمیسیون در صحن علنی شورای شهر مطرح شود که با توجه به این امر، نظریه باغ گیاه‌شناسی نیز باید در کمیسیون رای‌گیری می‌شد.

*روح تفاهم علت رای‌گیری نشدن این نظریه بود
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ارتباط با علت رای‌گیری نشد نظریه در کمیسیون خدمات شهری گفت: در کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر یک روح تفاهم وجود دارد که این امر شاید مانع رای‌گیری در ارتباط با این نظریه شد.
وی ادامه داد: نظریه باغ گیاه‌شناسی در کمیسیون خدمات شهری مطرح شد و نماینده‌ای از سازمان پارک‌های و فضای سبز شهری نیز گزارشی در این راستا ارائه دادند و خانم غیور رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر با توجه به اینکه نظر مخالفی در جلسه تخصصی مطرح نشد آن را به حساب رای‌گیری و نظر مثبت اعضای کمیسیون قرار دادند.

*درخواست بازگشت به کمیسیون
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ارتباط با احتمال لغو این مصوبه گفت: این مصوبه را از سوی هیئت رئیسه شورای شهر مشهد پیگیری می‌کنیم تا مصوبه امروز با گیاه‌شناسی شورای شهر به منظور بررسی بیشتر به کمیسیون بازگشت داده شود.
در صحن علنی شورای شهر مشهد نیز عباس شیر محمدی در مقابل این گونه موضع‌گیری برخی از اعضای شورای شهر اظهار نظر کرد وگفت: این گونه موضع گیری‌ها در ارتباط با موضوعی که کاملا مشخص است درست نیست.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: باتوجه به عملکرد باغ گیاه‌شناسی و نیز باتوجه به اینکه شروع فعالیت این باغ با مصوبه شورای شهر مشهد بوده است خروج از مصوبه نیز براساس مصوبه  شورای شهر است.

*لغو قراردادهای منعقده با مرکز تحقیقات کشاورزی جهاد استان 
بر اساس مصوبه امروز شورای شهر مشهد در ارتباط باباغ گیاه‌شناسی، شهرداری مشهد موظف شد که تمام قراردادهای منعقده با مرکز تحقیقات کشاورزی و جهاد کشاورزی استان را کان‌لم‌یکن تلقی نموده و ظرف یک سال نسبت به تکمیل پروژه باغ‌ گیاه‌شناسی اقدام کند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول