اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) خبر داد:

دست‌یابی به ارزش معنوی در جشنواره امام رضا(ع)

خبرگزاری فارس: دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) راه رسیدن به سعادت در دنیا و آخرت را فراهم می‌کند.

دست‌یابی به ارزش معنوی در جشنواره امام رضا(ع)
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدجواد جعفری ظهر امروز در گردهمایی دو روزه کمیته برنامه‌ریزی دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) که در هتل الغدیر برگزار شد، اظهار داشت: قرآن و اهل بیت(ع) راهنمای انسان‌ها برای دستیابی به ارزش‌های غنی معنوی است. لازمه زندگی کردن در جهان اسلام تلاش برای بدست‌ آوردن ارزش دینی مطابق با معارف اهل البیت است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان این مطلب افزود: راهنمای ما انسان‌ها در دنیا و آخرت برای به دست آوردن سعادت قرآن و اهل بیت هستند. خروجی این جشنواره باید در راستای دستیابی به سعادت دنیا و آخرت همراه باشد.
دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) افزود: از طریق جشنواره مردم با سیره و الگوی امام هشتم شیعیان بیشتر آشنا می‌شوند.
وی همچنین به روش‌های صحیح الگوی آشنایی با سیره رضوی اشاره کرد و گفت: زمانی که مردم جامعه در زندگی اجتماعی و فردی به فرد یا سیره رضوی از طریق الگوهای هنری آشنا شوند، علاوه بر رسیدن به سعادت و آماده کردن جامعه برای ظهور امام مهدی (عج) ارزش‌های اسلامی ماندگارتر می‌شود.
وی تصریح کرد: جشنواره امام رضا باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود و در راستای اشعار معنویت و ارزش‌های جامعه شکل گیرد.
دبیرجشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) افزود: با توجه به فرمایشات رئیس جمهور باوجود گذشت سال‌های متوالی از جشنواره باید جشنواره را در آغاز راه و برای رسیدن به قله بلند رضوی تلاش کرد. با استفاده از شاخص‌های استمرار بخشی به آرمان‌ها و چشم اندازهای جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) خواهیم رسید.
جعفری افزود: همه دستگاه‌ها باید به جشنواره امام رضا (ع) پیوسته و با ارزش‌های آن آشنا شوند.
مدیرکل ارشاد خراسان رضوی تصریح کرد: خوشبختانه در این گردهمایی از 31 استان نماینده حضور داشته و از دانشگاه‌های پیام‌نور و فردوسی و علوم پزشکی نیز شرکت کردند.
همچنین در این جلسه، محمد فداکار، معاون اداری مالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: باید بهترین آثار منتخب شده این جشنواره در پایان برنامه 10 ساله که در سال آینده برگزار می‌شود، از طریق کتاب چاپ و با تیراژ زیاد در اختیار زائران و همه استان‌ها قرار گیرد.باید نمایشگاهی از آثار برتر در حرم مطهر رضوی و برپا شود تا جمعیت میلیونی که وارد حرم مطهر رضوی شده، مشاهده کنند.
سرپرست معاونت توسعه و برنامه‌ریزی جشنواره‌ی امام رضا افزود: بسته‌هایی در قالب آثار برگزیده شده در طی 10 سال مانند شعر برتر هنرهای برتر برای معرفی انتخاب شود.
فداکار همچنین خواستار برنامه اختتامیه در داخل حرم مطهر رضوی شد و افزود: باید از ظرفیت دانشگاه‌های کشور و از ذوق و استعداد جوانان برای خلق آثار برتر استفاده شود.در همه اداره ارشادهای استان با حمایت و پشتیبانی روابط عمومی‌ها برای برنامه‌ها پیامکی برای مردم ارسال کنند.
وی افزود: آسیب‌شناسی‌های انجام شده در هر موضوعی در استان شناخته و کار پژوهشی نیز باید بیشتر از گذشته در استان‌ها صورت گیرد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول