اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در شورای ترافیک خوزستان مصوب شد؛

محدودیت تردد کاروان‌های راهیان‌نور در اهواز

خبرگزاری فارس: بر اساس مصوبه شورای ترافیک خوزستان، تردد کاروان‌های راهیان‌نور از ۶ و ۳۰ دقیقه صبح در شهر اهواز ممنوع شد.

محدودیت تردد کاروان‌های راهیان‌نور در اهواز
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، ظهر امروز در شورای ترافیک خوزستان، با پیشنهاد پلیس راهور استان، تردد کاروان‌های راهیان نور از از پل سوم اهواز از ۶ و ۳۰ دقیقه صبح به بعد ممنوع است و این کاروان‌ها باید از جاده کمربندی اهواز تردد کنند.
مدیر کل امور شهری استانداری خوزستان در این نشست گفت: ترافیک شدید در شهر اهواز به ویژه روی پل سوم علت ایجاد محدودیت در این مسیر است و کاروان‌های راهیان نور از ساعت ۶ و ۳۰ صبح به بعد باید از جاده کمربندی تردد کنند.
شاپور رستمی همچنین بر تعیین محلی برای برگزاری مسابقات اتومبیل رانی و موتورسواری در اهواز تاکید کرد و افزود: با توجه به تقاضای موجود در اهواز برای این ورزش‌ها و انجام حرکات نمایشی توسط عده‌ای از جوانان در شهر، تعیین محلی در کوتاه‌ترین زمان ممکن ضروری است.
وی گفت: تربیت‌بدنی استان هر چه سریع‌تر با استفاده از امکانات موجود مکان مناسبی را به ورزش‌های اتومبیل رانی و موتورسواری اختصاص دهد و برای حل این کمبود در درازمدت تعیین محل دائمی این ورزش‌ها در دهکده المپیک یا نقاط دیگر را پیگیری نماید.
رستمی در مورد لزوم کاهش آمار فوت مجروحان تصادفات گفت: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بر اساس وظیفه ذاتی خود مکلف هستند به وضعیت بیماران رسیدگی کنند و از ۱۰ سال گذشته نیز رسیدگی به مشکلات مجروحان تصادفات جدی‌تر شده است.

* کمیته ترافیک شهرستان‌ها فعال نیست
مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان بر فعال شدن کمیته‌های ترافیک شهرستان‌ها تاکید کرد و گفت: اغلب شهرستان‌ها به ویژه شهرهای بزرگ و مشکل دار از جمله اهواز، دزفول و آبادان کمیته‌های ترافیک را برگزار نمی‌کنند.
وی افزود: در نیمه نخست سال جاری ۲۹ کمیته ترافیک در شهرستان‌ها برگزار شده که ماهشهر و رامهرمز بیشترین جلسات را برگزار کرده‌اند.
رستمی تاکید کرد: شورای ترافیک استان در آینده فقط مواردی را در دستور کار قرار می‌دهد که در کمیته شورای ترافیک شهرستان مطرح و مصوب شده باشند.
این مقام مسئول همچنین فرهنگسازی را از مهم‌ترین عوامل کاهش تصادفات در شهر‌ها عنوان کرد و گفت: به همین منظور باید از تمام ظرفیت جامعه از جمله کودکان استفاده شود و در این راستا دبیرخانه شورای ترافیک باید یک بسته فرهنگی تهیه کند.
وی افزود: فرهنگ سنتی حضور پلیس در تمام جاده‌ها، باید جای خود را به روش‌های نوین، نصب دوربین‌های کنترل کننده و کنترل نامحسوس بدهد.
رستمی از پلیس راه استان خواست که تقاطع‌های آتی در راه‌ها و مسیرهایی که نیاز به همسان سازی دارند را شناسایی و به دبیرخانه اعلام کند.
وی ادامه داد: راه و ترابری، حمل و نقل و پایانه‌ها و پلیس نیز مکلف هستند در محورهای حادثه خیز پیام‌ها و تابلوهایی به منظور هشدار به رانندگان تهیه و نصب کنند.

* بی‌برنامگی در استقرار بازار‌ها و پزشکان
این مقام مسئول با اشاره به ترافیک در هسته مرکزی شهر اهواز، تسریع در اتمام مطالعات حمل و نقل را ضروری دانست و گفت: مجتمع‌های پزشکی و مراکز خرید علت مراجعه مردم به مرکز شهر اهواز و مشکلات ترافیکی در این محدوده است.
رستمی با بیان اینکه تمرکز بازار‌ها و پزشکان در مرکز شهر اهواز به دلیل بی‌برنامگی صورت گرفته است، افزود: این مراکز بدون برنامه مشخص در حال انتقال به منطقه کیانپارس هستند و نیاز است نشست ویژه‌ای در این رابطه برگزار شود.
به گفته وی، استفاده از خدمات پستی و نهادینه کردن فرهنگ استفاده از این خدمات برای کاهش مراجعه به مرکز شهر می‌تواند یکی از راهکارهای کاهش ترافیک در این محدوده باشد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول