اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

از سوی مسئولان مطرح شد:

برنامه استفاده از دوچرخه برای حل معضل ترافیک توسعه یابد

خبرگزاری فارس: نایب رئیس هیات سه‌گانه کردستان بر توسعه برنامه استفاده از دوچرخه به منظور راه‌حلی موثر در کاهش و برطرف کردن معضل ترافیک از سوی مسئولان تاکید کرد.

برنامه استفاده از دوچرخه برای حل معضل ترافیک توسعه یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، نسرین رجبی بعد از ظهر امروز در جلسه کمیته فنی شورای هماهنگی ترافیک استان کردستان در سنندج به مسائلی که برنامه‌ریزان شهری را مجاب به تدوین، اجرا و توسعه برنامه استفاده از دوچرخه در سیتم حمل و نقل درون شهری می‌کند اشاره کرد و اظهار داشت: معضل ترافیک، آلودگی‌های زیست محیطی، حفظ ساختار قدیمی و تاریخی خیابان‌ها، کاهش مصرف سوخت، عدم تحرک انسان‌ها، تقویت فرهنگ ورزش شهروندی و غیره موجب شده که مسئولان به فکر تدوین برنامه استفاده از دوچرخه شوند.
وی به مزایای دوچرخه نسبت به سایر وسایل نقلیه پرداخت و تصریح کرد: ارزان‌تر بودن دوچرخه شهری نسبت به وسایل نقلیه  دیگر، عدم نیاز به سوخت، نداشتن آلودگی صوتی و زیست محیطی، تعمیر و نگهداری آسان، و عمومیت استفاده از آن منجر به حل مسائل و مشکلات مذکور و بهبود سلامت جسمی و نشاط جامعه خواهد شد.
وی ادامه داد: انجام این رسالت مهم نیازمند همکاری تمامی عوامل فکری و اجرایی ارگان‌ها و سازمان‌های مربوطه است.
نماینده عرضه و فروش دوچرخه برقی در منطقه غرب کشور در ادامه گفت: دوچرخه برقی به یک مجموعه الکترومکانیکی پیشرانه کمکی مجهز است و یک الکتروموتور ویژه در چرخ به نحوی تعبیه شده که صرفا در مواقع لزوم به اراده دوچرخه سوار، نیروی پیشرانه کمکی به دوچرخه اعمال کرده و در عین حال هیچ مزاحمتی برای رکاب زدن عادی و دوچرخه‌سوار ایجاد نمی‌کند.
رجبی با بیان اینکه انرژی مورد نیاز الکتروموتور توسط باتری تامین می‌شود، اضافه کرد: باتری از طریق شارژر مخصوص با برق شهر در منزل یا محل کار شارژ خواهد شد.
وی مسافت‌های طولانی بین مبدا و مقصد، وجود شیب که مسیرها را از یک طرف در رفت یا برگشت دشوار و طاقت فرسا می‌کند، سرعت کم و عملکرد دینامیکی ضعیف، خطر تنفس شدید در مناطقی با هوای آلوده، تعرق زیاد و نگرانی فرد از بوی بد لباس در محل کار یا تحصیل را از محدودیت‌های استفاده از دوچرخه معمولی عنوان کرد.
وی اظهارداشت: از جمله مزایای استفاده از دوچرخه برقی شامل عدم محدودیت خستگی در مسافت‌های طولانی با دوچرخه برقی، جلوگیری از رکاب زدن تند و افزایش شدت تنفس و ضربان قلب، همچنین سرعت دوچرخه برقی و عملکرد دینامیکی آن دو تا سه برابر بیشتر از دوچرخه معمولی خواهدبود، است.
نایب رئیس هیئت سه‌گانه کردستان مزیت‌های اجتماعی و زیست محیطی دوچرخه برقی  را شامل کاهش آلودگی‌ها و ترافیک شهری عنوان کرد و افزود: بکارگیری دوچرخه و دوچرخه برقی در سیستم حمل و نقل شهری گامی سبز در زمینه بهبود وضعیت ترافیک، محیط زیست و کاهش مصرف سوخت است.
یکی از اساتید دانشگاه کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: در بیشتر کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه دوچرخه دومین وسیله حمل و نقل شهری محسوب می‌شود.
کیومرث ایران‌دوست ادامه داد: متاسفانه در کشور ما و به‌ویژه در کردستان برای استفاده از دوچرخه محدودیت‌هایی از نظر توپوگرافی و اقلیم منطقه وجود دارد.
وی با بیان اینکه فضای مطلوبی برای پیاده‌روها در استان وجود ندارد، افزود: علاوه بر پیاده‌روها باید فضایی برای دوچرخه‌سوران هم وجود داشته باشد که این امر در کشور ما تاکنون محقق نشده است.
وی با اشاره به اینکه استفاده از دوچرخه در کشورهای غربی ارزش محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: هنوز دوچرخه در کشور ما به عنوان وسیله نقلیه مطرح نیست و از آن بیشتر به عنوان وسیله‌ای تفریحی استفاده می‌کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول