اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شب شهادت حضرت مسلم (ع)؛

برگزاری مراسم مسلمیه در حرم عبدالعظیم الحسنی

خبرگزاری فارس: همزمان با شب شهادت حضرت مسلم (ع) بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) مملو از عاشقان اهل بیت و عصمت و طهارت علیهم‌السلام است که در غم و اندوه حضرت مسلم (ع) با اشک دیده خود اقامه عزا می‌کنند.

برگزاری مراسم مسلمیه در حرم عبدالعظیم الحسنی
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، همزمان با شب شهادت حضرت مسلم ابن عقیل علیه‌السلام، بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام با حضور هیات‌های عزاداری عطر محرم گرفت.
بنا به سنت دیرینه جمعی از هیئت‌های عزاداری از سراسر کشور در ایام شهادت حضرت مسلم ابن عقیل فرستاده امام حسین علیه‌السلام به شهر کوفه به مدت سه شب در قالب دسته‌های سوگوار به حرم مطهر مشرف شده و به برگزاری مراسم عزاداری می‌پردازند.
همزمان با شب شهادت حضرت مسلم (ع) و آخرین روز مسلمیه حضور هیئت‌های مذهبی و مردم خداجو در قبله تهران به اوج خود رسیده است.
دسته‌های سینه زن همچنین در صحن‌های حرم مطهر تجمع کرده و مراسم باشکوهی را به یاد نخستین شهید واقعه کربلای حسینی برپا کردند.
هم‌اکنون که ساعات نخستین شب شهادت حضرت مسلم (ع) است تمام راه‌های منتهی به بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام مملو از مردم خداجو و دسته‌های عزاداری است. 
حجت‌الاسلام محمدی‌زاده با اشاره به حضور جوانان در این مراسم خاطرنشان کرد: بی‌تردید درس‌هایی که در زندگی و شهادت حضرت مسلم بن عقیل (ع) نهفته است امروز هم می‌تواند برای ما به‌ویژه برای نسل جوان راهگشا باشد.
خوشبختانه این روزها شاهد حضور و مشارکت جوانان در این مراسم هستیم.
کارشناس مسائل مذهبی در ادامه افزایش مشارکت هیئت‌های مذهبی شهرری در این مراسم را یکی دیگر از تاثیرات اجتماعی این مراسم دانست و تاکید کرد: بخشی از هیئت‌های شرکت‌کننده در مراسم مسلمیه از شهرری هستند و به هر حال اعضای این هیئت‌ها بعد از مراسم در شهر پخش می‌شوند و می‌توانند پیام مراسم را به دیگران انتقال بدهند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول