اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون حمل و نقل اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی خبر داد:

صدور مجوز 22 دفتر حمل و نقل روستایی در خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: معاون حمل و نقل اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی گفت: برای 22 دفتر نمایندگی حمل و نقل روستایی استان مجوز فعالیت اخذ شده است.

صدور مجوز 22 دفتر حمل و نقل روستایی در خراسان رضوی
جعفر شهامت در حاشیه همایش طرح ارتقای ایمنی تردد عابران پیاده و موتورسواران نیشابور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور، اظهار داشت: دستورالعمل مرتبط با ساماندهی حمل و نقل روستایی در 20 گام دیده شده که هشت گام آن در دست اجرا است.
وی افزود: در راستای اجرای گام‌های یک تا هشت، تاکنون بیش از شش هزار و 500 دستگاه سواری مسافربر شخصی در استان شناسایی شده‌اند.
وی تصریح کرد: ساماندهی حمل و نقل روستایی در قانون هدفمندی یارانه‌ها در عمل به‌دلیل برخی محدودیت‌ها اجرایی نشد، هر چند درحال اجرایی کردن گام‌های مذکور هستیم.
این مسئول حمل و نقل استانی با بیان اینکه زمان ثبت‌نام متقاضیان در دفاتر پیشخوان دولت به‌زودی اعلام می‌شود، گفت: پیگیر احداث پایانه حمل و نقل روستایی با هماهنگی اداره‌کل دفتر امور روستایی استانداری خراسان رضوی در دستور کار اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان است. گفت:
معاون اداره‌کل حمل و نقل خراسان رضوی افزود: تأسیس دفتر حمل و نقل روستایی نیز از دیگر اتفاقات مهم این حوزه است که به تبع آن تعریف ساختار مناسب در سطح استانی و محلی و نیز تأسیس دفاتر حمل و نقل روستاهای هدف انجام می‌شود.
شهامت اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات در کنترل تصادفات تلفات ناشی از اقدامات آموزشی و فرهنگی است که به‌ویژه در حمل و نقل روستایی حائز اهمیت است.
وی با اشاره به اینکه فضای فرهنگ‌سازی شروع شده است تا موج فزاینده تصادفات کنترل شود، توضیح داد: در استان با هماهنگی کمیته ایمنی حمل و نقل و سوانح استان اقدامات خوبی در جریان است که آموزش مدارس حاشیه راه‌ها و آموزش ایمنی تردد عابران پیاده و موتورسوار در دستور کار اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان است.
وی افزود: دولت در نظر دارد ناوگان ویژه روستاهای استان را نوسازی ‌کند.
شهامت ادامه داد: برنامه کشوری در این‌باره تهیه 24 هزار دستگاه خودرو باری و مسافری (ون و مینی‌بوس) است.
به گفته وی، دولت برای ضابطه‌مند کردن و نوسازی ناوگان حمل و نقل روستایی نسبت به تخصیص تسهیلات به این بخش پس از طی فرایند قانونی اقدام می‌کند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول