اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان:

غدیر، محور وحدت شیعه و سنی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اهمیت و جایگاه عید غدیر اظهارداشت: غدیر مظهر وحدت شیعه و سنی است.

غدیر، محور وحدت شیعه و سنی است
 حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهارداشت: در شرایطی که دشمن با تمام توان و استفاده از ابزارهای مختلف اختلاف قومیت‌ها و ملیت‌ها، به ویژه بین شیعه و سنی را مد نظر قرار داده بر همه صاحبنظران مسلمان لازم است با بهره‌گیری از اصول و اعتقادات مشترک زمینه تفاهم، وحدت و انسجام را بیشتر و عمیق‌تر کنند.
وی با اشاره به اینکه این مهم می‌تواند امید دشمن را به یاس تبدیل کند، افزود: بی‌تردید یکی از فضاهایی که دشمن با تمسک به آن در صدد القای شبهه و ایجاد تفرقه در صفوف مسلمانان است موضوع ولایت و امامت است.
وی همچنین امام علی ابن‌ابی طالب(ع) را جامع صفات کمالیه و دارنده امتیازات و ویژگی‌های منحصر به فرد عنوان و خاطرنشان کرد: شیعه و سنی در این نکته متفق‌القولند که امام علی(ع) از همان بدو تولد عطر پیامبر اکرم(ص) را استشمام و انس با آن بزرگوار را تجربه کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان به حدیث غدیر نیز اشاره کرد و یادآور شد: حدیث غدیر و موضوع ابلاغ امامت امیر المومنین علی(ع) تنها در منابع شیعی دیده نمی‌شود. بلکه همچنان که مرحوم علامه امینی در مجموعه نفیس‌الغدیر بدان پرداخته‌اند کتاب‌ها و علمای بسیاری از اهل سنت نیز این واقعه را با جزئیات ذکر کرده و بر آن صحه گذاشته‌اند.
حجت‌الاسلام صفی‌یاری ادامه داد: حدیث شریف غدیر از جمله احادیث کاملا مورد اعتماد و از نظر سندی و سلسله روایت خدشه‌ناپذیر بوده و در زمره روایات متواتره قرار می‌گیرد بنابراین هیچ راهی برای تشکیک و تردید در این حدیث وجود ندارد.
وی در پایان سخنان خود گفت: از جمله منابع اهل سنت که این واقعه را ذکر و بر آن صحه گذاشته‌اند صواعق ابن حجر، مسترک حاکم، تلخیص ذهبی، مسند امام حنیل، خصائص‌العلویه نسایی، سنن ابن ماجه، صحیح ترمذی، صحیح نسائی، غایه المرام و تاریخ الخلفاء سیوطی است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول