اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس اداره بقاع و اماکن متبرکه فارس:

موزه تخصصی امامزادگان فارس آماده راه‌اندازی است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بقاع و اماکن متبرکه اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: موزه تخصصی امامزادگان استان فارس آماده بهره‌برداری است.

موزه تخصصی امامزادگان فارس آماده راه‌اندازی است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، الیاس رضایی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: موزه تخصصی امامزادگان فارس در طبقه فوقانی حرم مطهر سید علاء‌الدین حسین (ع) طراحی شد که برای تکمیل و تجهیز آن در مجموع 500 میلیون ریال هزینه شده است.
وی گفت: در این موزه اشیا و وسایل تاریخی متعلق به حرم مطهر امامزادگان این استان در دوره‌های مختلف تاریخی که از سوی بانیان خیر وقف شده نگهداری می‌شود که می‌توان از کتیبه‌ها، ضریح، قرآن‌های خطی، ظروف، سکه و... نام برد.
رضایی افزود: در مجموع 150 شی تاریخی در این موزه ساماندهی شده است که مهم‌ترین آن ضریح منبت‌کاری شده امامزاده سید محمد شورجستان آباده مربوط به 700 سال قبل است که از نظر کارشناسان یکی از آثار بی‌بدیل منبت‌کاری شده در کشور به شمار می‌رود.
این مسئول اضافه کرد: در این موزه همچنین قرآن‌هایی متعلق به دارالصحف مسجد جامع عتیق نگهداری می‌شود.
در ادامه این گفت‌وگو مدیر روابط عموی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس از انتشار نشریه احسان ماندگار ضمیمه استان فارس خبر داد و اضافه کرد: ‌با توجه به اینکه نشریه احسان ماندگار در سطح ملی اخبار اوقاف را منتشر و همکاران و اصحاب وقف در استان‌ها این نشریه را مطالعه می‌کنند، به نظر رسید که در این استان نیز با همین نشان در قالب ضمیمه استانی چاپ شود.
مصطفی زائری ادامه داد: این مهم توسط روابط عمومی اوقاف فارس صورت پذیرفت که در این ضمیمه علاوه بر پوشش خبری سفر نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان به استان فارس و برگزاری دوره‌ها و همایش‌های برگزار شده، 11 خبر از شهرستان‌ها چاپ شده است.
وی در ادامه گفت: همچنین عملکرد واحدها، استفتائات باب وقف، مسابقه پیامکی، توجیه‌های بازرسی، هشدارهای حراستی و .... از جمله بخش‌های نشریه احسان ماندگار ضمیمه استان فارس است.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول