اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

از 3 ماه دیگر آغاز می‌شود؛

احداث شهر فرودگاهی در رشت

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول بازرگانی فرودگاه گیلان گفت: تفاهمات اولیه قرارداد سرمایه‌گذاری برای احداث شهر فرودگاهی با سرمایه‌گذار در فرودگاه رشت منعقد شده و عملیات اجرایی آن از سه ماه دیگر آغاز می‌شود که در شمال ایران بی‌نظیر است.

احداث شهر فرودگاهی در رشت
فرهاد صفاروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به حجم سرمایه‌گذاری در قالب قرارداد فرودگاه رشت با بخش خصوصی اظهار داشت: در حال حاضر و تا پایان مهر امسال هیچ‌گونه قرارداد سرمایه‌گذاری به روش B.O.T منعقد نشده و تفاهمات اولیه قرارداد سرمایه‌گذاری برای احداث شهر فرودگاهی با سرمایه‌گذار منعقد شده که عملیات اجرایی آن از سه ماه دیگر آغاز می‌شود.
وی ادامه داد: در مدت مذکور عملکرد کلی درآمدهای غیر هوانوردی با توجه به اسناد و قراردادهای منعقدی با رشد 125 درصدی مواجه بوده که این امر نشانه خوبی برای واگذاری یکپارچه اماکن و محل‌های تجاری فرودگاه برای سال‌های آینده است که در دستور و اولویت کاری ما قرار دارد.
کارشناس مسئول فرودگاه گیلان، به استقبال بخش خصوصی در فرصت‌های سرمایه‌گذاری در فرودگاه اشاره کرد و افزود: در دو سال اخیر با توجه به رویکرد جدید و اقتصادی شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور در تجاری سازی فرودگاه‌ها، فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت و واحد بازرگانی اداره کل همسو و در راستای این رویکرد برای افزایش درآمدهای غیر هوانوردی و جذب سرمایه‌گذار گام‌های موثری برداشته است.
به گفته وی، می‌توان به حضور پررنگ و فعال فرودگاه رشت در دو نمایشگاه بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌های کشور اشاره کرد که امروز حاصل و ثمره این تلاش‌ها به بار نشسته است.
صفاروی اضافه کرد: دو سرمایه‌گذار بزرگ و با تجربه برای عقد قرارداد B.O.T و حضور در فرودگاه رشت با هم به رقابت و رایزنی می‌پردازند که تفاهمنامه اولیه و مقدمات کار با یکی از این سرمایه‌گذاران برای احداث شهر فرودگاهی آغاز شده و حدود سه ماه دیگر قرارداد نهایی صورت می‌گیرد و عملیات اجرایی احداث پروژه آغاز می‌شود که این پروژه در نوع خود در کشور کم‌نظیر و حداقل در شمال ایران بی‌نظیر است.
وی درباره تاثیر افزایش درآمدهای هوانوردی و غیرهوانوردی بیان داشت: دوام و قوام فرودگاه‌ها به ترافیک و پروژه‌های تجاری وابسته است و هر کسی که اندک اطلاع از امور فرودگاهی و این صنعت داشته باشد و یا به عنوان پیمانکاران و بهره‌بردار هر چند به مدت کوتاهی در فرودگاه حضور پیدا کند به این واقعیت پی می‌برد که افزایش پروازها به طور مستقیم با افزایش درآمد فرودگاه ارتباط دارد.
این کارشناس مسئول فرودگاه گیلان،ابراز داشت: هر پرواز جدیدی که برقرار شود به همراه خود سه موج گروه جمعیتی جدید را به فرودگاه می‌آورد که شامل مسافر، مستقبلان و مشایعین است که برطرف کردن نیازهای این سه گروه جمعیت موجب رونق کسب و کار فرودگاه و نهایتا فرودگاه برمی‌گردد که به عنوان مثال می‌توان به پارکینگ خودرو اشاره کرد.
وی، با اشاره به اینکه فرودگاه رشت اخیرا اقدام به نصب نرده روی دیوار پارکینگ حجاج کرده است، افزود: فضای تبلیغات محیطی مناسبی را به وجود آورده است و در حال حاضر باید منتظر استقبال کانون‌های تبلیغاتی از این بستر ایجاد شده بود باشیم.
صفاروی اضافه کرد: واحد بازرگانی از هم‌اکنون تمام تلاش خود را در کاربری اقتصادی از این سازه‌ها به‌کار می‌گیرد و باید در پروسه و مکانیزم عملیات پروازهای حج یک امکان سنجی از مدت حضور و ایستایی ارزیابی کرد و براساس نتایج بررسی‌های به عمل آمده وارد این عرصه و فاکتور در آمدی جدید شد.
وی به کاربری پروژه احداث سالن مشایعین و مستقبلان فرودگاه رشت که در شرف اتمام است، اشاره کرد و اذعان داشت: این سالن بزرگ محل استقرار و تجمع مستقبلان و مشایعین حجاج گرامی است و با عنایت به اینکه مردم گیلان عاطفی هستند و تجارب 15 ساله در این فرودگاه نشان داده هر حاجی گیلانی با استقبال  و بدرقه ده‌ها نفر از اعضای خانواده و بستگان خود مواجه می‌شود که با سطح تراکم جمعیتی در فرودگاه تعداد افراد استقبال کننده در این سالن افزایش می‌یابد و با ایجاد غرفه‌های تجاری و نصب تابلوهای تبلیغاتی در این سالن در آمدی چشمگیری نصیب فرودگاه می‌شود. 
کارشناس مسئول بازرگانی فرودگاه گیلان درباره سالن همایش و کنفرانس فرودگاه رشت برای برگزاری دوره‌های آموزشی بیان داشت: با توجه به بستر ایجاد شده و تجهیزات به‌روز سالن‌های همایش و کنفرانس ساختمان اداره کل در فضایی بسیار زیبا و مدرن آراسته شده که در نوع خود در سطح استان و دیگر فرودگاه‌های کشور بی‌نظیر است.
وی افزود: از این سالن  می‌توان جلسات و حتی کلاس‌های آموزشی و ترجیحی برگزار کرد که در صورت واگذاری این مکان‌ها به دیگر ستادها و شرکت‌ها می‌توان اجاره نیز اخذ کرد و در واقع این سالن‌ها در فاکتور در آمدی جدید غیر هوانوردی است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول