اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منظور توجیه مسابقات نهج البلاغه صورت گرفت؛

برگزاری گردهمایی مسئولان شعب راه روشن در قم

خبرگزاری فارس: گردهمایی مسئولان شعب راه روشن سراسر کشور به منظور توجیه ششمین دوره مسابقات نهج البلاغه در سالن همایش­های موسسه قرآن و نهج البلاغه برگزار شد.

برگزاری گردهمایی مسئولان شعب راه روشن در قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مسئول موسسه قرآن و نهج البلاغه پنج‌شنبه‌شب در ابتدای این همایش اظهار داشت: بعد از تاسیس نظام جمهوری اسلامی در زمینه قرآن در بخش‌های مختلف فعالیت‌های نسبتا خوبی انجام گرفته اما نهج البلاغه همچنان در کشور شیعی ما در مظلومیت به سر می­برد.
حجت‌الاسلام محمدرضازاده جویباری با اشاره به اینکه کار قابل توجهی در زمینه ترویج نهج‌البلاغه انجام نشده است، ادامه داد: در حالی که رهبر معظم انقلاب دو سال را به عنوان سال امیرالمومنین نام‌گذاری کردند هنوز نهج‌البلاغه در بسیاری از خانه­های ایرانی حضور فیزیکی ندارد، چه رسد بهره برداری از معارف معنوی آن.
وی خاطر‌نشان کرد: فعالیت­هایی هم که در زمینه معارف نهج‌البلاغه در دانشگاه­ها و مدارس صورت می­گیرد محدود است.
مسئول موسسه قرآن و نهج البلاغه افزود: سال گذشته و امسال آموزش و پرورش برای مسابقات سراسری قرآن و عترت هفته بسیج دانش­آموزی از کتب راه روشن استفاده کردند؛ اما برای چند میلیون دانش­آموز تنها 27 هزار جلد کتاب تهیه شد.
وی افزود: توقع ما در این زمینه از بخش مردمی بیشتر از نهادها و ادارات است چون عشق و علاقه بیشتری در کارهای مردمی وجود دارد.
رضازاده عنوان کرد: شور و اشتیاقی که در کارهای مردمی است باعث می‌شود بسیاری از هزینه­ها انجام شود و توقعی هم وجود نداشته باشد.
وی ادامه داد: تاکنون بیش از پنج مرحله این مسابقات در سطح کشوری انجام شده و در حال آماده سازی شرایط برای ششمین دوره هستیم.
مسئول موسسه قرآن و نهج البلاغه با اشاره به اینکه این مسابقات طی سه مرحله برگزار می­شود گفت: افرادی که در مرحله ابتدایی بالاترین امتیاز را آورده باشند، به مرحله بعد که در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار خواهد شد راه پیدا خواهند کرد و امیدواریم بتوانیم در این مرحله دیداری نیز با رهبر معظم انقلاب داشته باشیم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول