اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

کارگردان برجسته خوزستانی:

تئاتر سیاوش‌خوانی500 بار دور میزخوانی شد

خبرگزاری فارس: کارگردان برجسته خوزستانی گفت: تئاتر سیاوش‌خوانی در شوشتر تا روز‌های گذشته بیش از 500 بار دور میزخوانی شده است.

تئاتر سیاوش‌خوانی500 بار دور میزخوانی شد
ابوالقاسم غلام‌حیدر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: تئاتر سیاوش‌خوانی در شرایط کنونی در حال تمرین در سالن است و مراحل دور میزخوانی را پشت سر گذاشته است و بیش از 500 بار دور میزخوانی این تئاتر انجام شد.
وی افزود: این تئاتر بیش از 230 صفحه است و دور میزخوانی آن بیش از دو ساعت و نیم بدون وقفه زمان نیاز دارد و تاکنونی بیش از یک‌هزار و 300 ساعت تنها دور میزخوانی آن زمان صرف کرده است که این زمان به جز زمانی است که برای طراحی دکور صرف شده است که با احتساب آب بیش از 2 هزار ساعت خواهد شد.
این کارگردان برجسته خوزستانی با اشاره به اینکه همزمان با تمرین و تعریف میزانسن‌های هر بازیگر در نقش مخصوص خود طراحی دکور نیز در حال انجام است، گفت:در حال حاضر طراحی دکور در حال انجام است و به دلیل اجرای این تئاتر به صورت مواجهه طراحی دکور باید بسیار خاص و انعطاف پذیر باشد.
غلام‌حیدر با اشاره به اینکه در تعریف میزانسن‌های این تئاتر نیز جلسات مکرری انجام شده است، افزود: تا کنون بیش از 100 صفحه از این تئاتر برای بازیگران تعریف میزانسن شده است که این امر زمان بسیار زیادی از تیم این تئاتر را صرف می‌کند که باید در این باره بسیار با حوصله عمل کرد.
این کارگردان برجسته خوزستان و کشور افزود: سیاوش خوانی در شهرستان شوشتر از اواخر پاییز و یا اوایل زمستان به اجرای عمومی در می‌آید و این تئاتر با تکنیک مواجهه اجرایی می‌شود.
این منتقد تئاتر با اشاره به اینکه در این تکنیک همه تماشاگران تئاتر، بازیگران آن هستند، گفت: همه بازیگران این تئاتر به نحوی بازیگران آن به شمار می‌آیند و هر شب این افراد تغییر می‌کنند.
کارگردان به‌نام تئاتر خوزستان با اشاره به اینکه مواجهه برای نخستین بار است که در ایران اجرایی می‌شود، گفت: تلاش شده است تا این تکنیک به صورت کامل در این تئاتر که قابلیت آن را نیز دارد اجرایی شود.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول