اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فرماندار درمیان خبر داد:

اختصاص 200 میلیون تومان برای تکمیل سالن ورزشی بانوان اسدیه

خبرگزاری فارس: فرماندار درمیان گفت: در سال جاری مبلغ 200 میلیون تومان برای تکمیل سالن ورزشی بانوان شهر اسدیه اختصاص یافت.

اختصاص 200 میلیون تومان برای تکمیل سالن ورزشی بانوان اسدیه
به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، رجبعلی براتی ظهر امروز در طرح توانمندسازی دختران روستایی شهرستان درمیان اظهار داشت: در سال گذشته نیز مبلغ 270 میلیون تومان برای احداث سالن ورزشی بانوان اسدیه هزینه شد و در حال حاضر 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
فرماندار درمیان میزان سرانه فضای ورزشی بانوان در شهرستان را 12 صدم درصد عنوان کرد و ادامه داد: سلامت انسان و توسعه اجتماعی ارتباطی مستقیم و تفکیک ناپذیر دارند.
وی از دختران، به عنوان پرورش‌دهندگان نسل آینده یاد کرد و ابراز داشت: طرح توانمندسازی دختران روستایی شهرستان از 21 آبان‌ماه سال جاری آغاز و به مدت یک سال ادامه دارد و در این مدت 200 دانش‌آموز دختر روستایی در مدارس شبانه‌روزی این شهرستان مرزی آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.
براتی افزایش سطح آگاهی و گسترش افق دید دختران روستایی در زمینه مهارت‌های زندگی، تغذیه و بهداشت را از مهم‌ترین دستاوردهای اجرای این طرح برشمرد.
فرماندار درمیان تصریح کرد: توجه به احکام، مبانی شریعت اسلام و نهادینه شدن مکارم اخلاق در جامعه ضمن ارتقای اگاهی باعث کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی شده و انسان را قادر می‌سازد تصمیمات مطلوب را در مورد حل مشکلات اتخاذ کند.
براتی با بیان اینکه این طرح در شهر گزیک نیز اجرا می‌شود، ادامه داد: برگزاری کارگاه پیشگیری از اعتیاد ویژه بانوان سرپرست خانوار، برگزاری گفتمان دینی و کارگاه آموزشی ویژه نوعروسان مددجوی کمیته امداد شهرستان از مهم‌ترین برنامه‌های کارشناسی امور بانوان فرمانداری درمیان در دهه ولایت به شمار می‌رود.
وی از توزیع 24 تخته فرش بین رتبه‌های برتر کنکور90  و دانش‌آموزان ممتاز مقطع متوسطه شهرستان به ارزش 2 میلیون و 100 هزار تومان خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر سه کانون فرهنگی اجتماعی بانوان در شهرهای اسدیه، قهستان و روستای نوزاد به ثبت رسیده و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.
فرماندار درمیان احداث پارک ویژه بانوان با اعتبار 100 میلیون تومان، تشکیل صندوق خرد زنان روستای سرو و تأسیس سه شرکت تعاونی زنان در شهرهای قهستان، طبس مسینا و روستای درمیان را از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه ارتقای فعالیت‌های اقتصادی ورزشی  و فرهنگی بانوان شهرستان برشمرد.
رئیس شورای آموزش و پرورش درمیان با بیان اینکه جایگاه زنان در توسعه روستا پایدار و حفاظت از منابع طبیعی، سلامت و تغذیه در روستا همه‌جانبه است، تأکید کرد: توسعه پایدار به عنوان یکی از بسترهای تعالی و رشد انسان، آن گاه می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد که با یاری و مشارکت همه گروه‌های اجتماعی و برای همه آنان صورت پذیرد.        
فرماندار درمیان از سواد، تندرستی، تغذیه صحیح، تامین مسکن به عنوان اساسی‌ترین نیازهای افراد جامعه یاد کرد. به هر تقدیر جامعه‌ای که می‌خواهد به سوی توسعه حرکت کند اگر صرفاٌ به عوامل مادی توجه داشته باشد و تعالی انسان‌ها و کاهش نابرابری‌ها را در نظر نگیرد به موفقیت دست نمی‌یابد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول