اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

/با نمایشگاه کتاب مشهد/

رسانه‌ها فرصت کتاب خواندن را از مردم گرفته‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری خراسان رضوی گفت: رسانه‌ها فرصت مطالعه و کتاب خواندن را از مردم گرفته‌اند.

رسانه‌ها فرصت کتاب خواندن را از مردم گرفته‌اند
سید جواد رفائی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: در بحث کتاب و کتابخوانی باید طوری عمل شود که از آن به عنوان یک مقوله تربیتی استفاده شود که در کنار این موضوع چاپ کتاب حق انتخاب مردم و مخاطب را نشان خواهد داد.
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی افزود: اما امروز رسانه‌ها به‌ویژه فضای مجازی و تلویزیون فرصت کتاب خواندن را از مردم گرفته‌اند ولی در کنار پخش برنامه‌های تلویزیونی و سریال‌ها اگر خلعی ایجاد شود که حد و مرز کتاب خواندن و تلویزیون دیدن را به بیننده القا کند ارزشمند است به عنوان مثال تولید و پخش آثار ارزشمند در رسانه مانند سریال‌ها خیلی به امر مطالعه در مورد آن موضوعات به مخاطب کمک می‌کند.
وی با اشاره به کتب و آثار انتشار یافته توسط حوزه هنری خراسان رضوی بیان کرد: در بحث نمایشنامه‌نویسی تاکنون 10 جلد کتاب منتشر شده و هم اکنون تعدادی در دست تالیف است در ادامه دو تا سه مجموعه شعری چاپ شده و یک کتاب با موضوع فارسی‌زبانان افغانستان برای نخستین‌بار منتشر شده است.
رفائی ادامه داد: همچنین رمان جاده جنگ که بزرگ‌ترین رمان بعد از انقلاب به شمار می‌رود که می‌توان گفت در سال جاری 20 کتاب جدید انتشار می‌یابد که در کنار آثار منتشر شده از جانب حوزه هنری مجموعا 40 کتاب می‌‌شود.
وی با تاکید بر اینکه نمایشگاه کتاب باید ارتباط خریدار و فروشنده را ایجاد کند، گفت: نمایشگاه کتاب صرفا مکانی نیست که فقط به بحث خرید و فروش کتاب اختصاص یابد بلکه می‌توان از آن به عنوان مکانی یاد کرد که در آن عصاره یک سال تولید کتاب‌های ارزشمند را چید و همچنین خریدار و فروشنده ارتباط بهتری نسبت به کتاب‌فروشی‌ها داشته باشند.
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی از شهرداری خواستار شد: در حال حاضر جوانان در کتابخانه‌ها اکثر وقت‌شان را به مطالعه کتب درسی اختصاص می‌دهند که این نیازمند برنامه‌ریزی برای مکان مطالعه آنها فقط در مبحث کتاب‌های آنان است.
وی تصریح کرد: همین موضوع دارای پیچید‌گی‌های زیادی است به عنوان­­ مثال کتابخانه‌هایی دیده شده که فضاسازی معماری آنها در روحیه کتاب‌خوان تاثیر می‌گذارد که به همین منظور شهرداری مشهد اگر بتواند مکان‌هایی در پارک‌ها و محافل عمومی تحت عنوان قرائت‌خانه راه‌اندازی کند اقدامی بسیار ارزشمند است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول