اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل کتابخانه‌های گلستان خبر داد:

اجری طرح شبکه اجتماعی دوستداران کتاب در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های استان گلستان گفت: با توجه به فرمایشات رهبری مبنی بر ورود کتاب به سبد خانواده‎ها، طرحی به نام شبکه اجتماعی دوستداران کتاب را در دستور کار قرار دادیم.

اجری طرح شبکه اجتماعی دوستداران کتاب در گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدحسین علوی ظهر امروز در جمع مدیران شهرستان گرگان با بر شمردن دلایلی از جمله محدودیت در تخصیص زمان و منابع مالی به عنوان عللی در پایین بودن سطح مطالعه و یا حتی عدم مطالعه، اظهار داشت: با در نظر گرفتن این طرح و با کمک دستگاه‌ها که بخش عمده مردم در آنها فعال هستند، در نظر داریم با بکارگیری رابطان، این مشکل را حل کنیم.
وی ادامه داد: این طرح قرار است با در نظر گرفتن سه محور دانش‎آموزی و دانشجویی، ادارات و محلات کار خود را شروع کند.
علوی افزود: برای انجام مراحل آغازین این طرح، وارد آموزش و پرورش شدیم، به این صورت که قرار است در هر کلاس یک نفر رابط داشته باشیم که این شخص همکلاسی‌های خود را با روش‌های مختلف از جمله مسابقه، نیازسنجی مطالعاتی، نشریه و ... درگیر کتاب کند.
 وی تصریح کرد: در فضای ادارات با چند اداره کل تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص ایجاد کردیم که آنها باید در ادامه، رابط استانی و شهرستانی خود را اعلام کنند.
مدیرکل کتابخانه‌های استان گلستان همچنین از رونمایی سایت golestanbook.com خبر داد و افزود: قرار است در این سایت تمام منابع کتابخوانی را قرار دهیم.
علوی افزود: براساس کار پیمایشی انجام شده توسط شورای فرهنگ عمومی کشور با جامعه آماری 17 هزار نفر و براساس شاخص های جدید، سرانه مطالعه درکل کشور افزایش یافته است.
وی بابیان اینکه در حال حاضر سرانه مطالعه در کشور 76 دقیقه است که این سرانه در استان گلستان حدود 60 دقیقه می باشد، گفت: مطالعه غیردرسی، مطالعه در فضای مجازی، مطالعه نشریات، مطالعه روزنامه‎ها و مطالعه قرآن و ادعیه، پنج شاخص جدید در تعیین سرانه مطالعه در کشور است.
علوی اضافه کرد: برای رسیدن سرانه مطالعه استان گلستان به میانگین سرانه کشور و نیز تحقق سند چشم‎انداز 20 ساله توسعه کشور، نیاز به عزم ملی و استانی و نیز ترویج نهضت مطالعه مفید در جامعه داریم.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گلستان همچنین بااشاره به نزدیک بودن هفته کتاب و کتابخوانی یعنی 22 تا 28 آبان ماه و تقارن این هفته با آغاز دهه امامت و ولایت، گفت: رویکرد برنامه‎های این هفته ولایی خواهد بود.
وی افزود: در هفته بزرگداشت کتاب و کتابخوانی برنامه‎های متنوعی در سطح استان و نیز شهرستان‎های گلستان برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول