اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مشاور سابق یونسکو:

مسلمانان نباید متکی به سازمان‌های وابسته به صهیونیسم باشند

خبرگزاری فارس: نویسنده و متفکر اسلامی و مشاور سابق یونسکو گفت: مسلمانان باید یک سازمان بین‌المللی جداگانه داشته باشند و متکی به سازمان‌هایی که وابسته به جهان غرب و صهیونیسم هستند، نباشند.

مسلمانان نباید متکی به سازمان‌های وابسته به صهیونیسم باشند
رشید بن عیسی امروز در حاشیه همایش مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس کشور در شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: از همان ابتدای وقوع زلزله در بم حضور یافتم و چیزی را که به عینه مشاهده کردم غیرت و همت مردم ایران اسلامی در کمک به هم‌نوعان خود بود.
وی ابراز داشت: این گونه تلاش و کوشش مردم ایران در هیچ جای جهان دیده نمی‌شود اما باید منظم‌تر و دقیق‌تر در زمان بروز بحران وارد عمل شد تا نتیجه بهتری گرفته شود.
متفکر و نویسنده جهان اسلام ادامه داد: مسلمانان باید یک سازمان بین‌المللی جداگانه داشته باشند و متکی به سازمان‌هایی که وابسته به جهان غرب و صهیونیزم هستند، نباشند.
عیسی بیان داشت: سازمان‌های جهانی باید بی‌طرف باشند، به طور مثال در زمان جنگ صربستان علیه مسلمانان بوسنی، مجامع بین‌المللی می‌گفتند شما نمی‌توانید به عنوان نماینده ما در آنجا شرکت کنید چراکه خودشان می‌خواستند یک‌طرفه کار کنند.
این متفکر اهل الجزایر خاطرنشان کرد: ارائه آموزش قبل از وقوع زلزله بسیار مفید است و همگان دیدند که زلزله ژاپن هزار برابر زلزله بم بود اما ساختمان‌ها معلق در آسمان بودند و تخریب نشدند چراکه نظم حرف نخست را در آن کشور می‌زند.
استاد جامعه شناسی دانشگاه فرانسه گفت: ایران در کمربند زلزله قرار دارد و هر لحظه ممکن است زلزله با درجه بالا به وقوع پیوندد و این سئوال مطرح است که آیا آمادگی برای این‌گونه زلزله‌ها وجود دارد و باید در این راستا برنامه‌های جدی اجرا کرد.
عیسی، برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی در هشتم آذر ماه سال جاری را یکی از برنامه‌های خوب دانست و گفت: باید این مانورها به صورت مداوم در سطح کشور و سازمان‌ها و گروه‌های مختلف مردم برگزار شود و در کنار آن رسانه‌ها نیز فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی کنند.
به گزارش فارس، رشید بن عیسی نویسنده و متفکر اسلامی اهل الجزایر مدت 25 سال به عنوان محقق و مترجم در یونسکو فعالیت داشته و پس از پیروزی انقلاب اسلامی دیدارهایی نیز با حضرت امام (ره) در پاریس داشته است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول