اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز کرج خبر داد:

اختصاص 30 میلیارد ریال برای آبیاری فضای سبز

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج از اختصاص 30 میلیارد ریال اعتبار به منظور آبیاری فضاهای سبز این شهرستان خبر داد.

اختصاص 30 میلیارد ریال برای آبیاری فضای سبز
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری این شهرستان، عباس زارع با بیان اینکه در حال حاضر تنها حدود 15 درصد از عرصه‌های فضای سبز شهر کرج با آب شرب آبیاری می‌شوند، اظهار داشت:  در سال جاری حدود 30 میلیارد ریال برای اجرای طرح آبیاری خارج از محدوده آب شرب اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: در بین 12 منطقه شهرداری کرج، فضای سبز منطقه 7 در شمار مناطقی می‌باشد که جهت آبیاری بیشترین وابستگی را به شبکه آب شرب شهر دارد چرا که اکثر بلوارهای آن از طریق انشعابات آب شهری آبیاری می‌شوند.
این مسئول افزود: در این راستا عملیات اجرایی تأمین، انتقال و توزیع آب خام فضای سبز در منطقه 7 شهرداری کرج اجرایی می‌شود.
وی  گفت: این طرح آب خام را از محل قنات ترقی در مجاورت ساختمان شهرداری منطقه هفت استحصال کرده و با انتقال آن به باغ صمصام در شمال بلوار موذن و توزیع از طریق شبکه آبرسانی جدید آب خام مورد نیاز فضای سبز این منطقه را تأمین می‌کند.
این مسئول اضافه کرد: امور آب سازمان پارک‌ها و فضای سبز برای اجرای این طرح در مرحله نخست قنات باغ ترقی را کاملا احیا کرد.
زارع گفت: ساخت ایستگاه پمپاژ و مخزن 350 هزار لیتری در باغ ایرانی و ساخت مخزن 800 هزار لیتری در باغ صمصام و شبکه‌های انتقال و توزیع در حال اجرا می‌باشد که تا پایان بهار سال 91 به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی ادامه داد: سیاست و برنامه‌ریزی‌های شهرداری کرج و سازمان پارک‌ها و فضای سبز در کاهش مصرف آب شرب شهری و جایگزینی آب خام با ایجاد شبکه توزیع جدید در فضاهای سبز می‌باشد که هر ساله پروژه‌های متعددی در این راستا اجرا می‌شود.
زارع خاطر نشان کرد: در سال جاری حدود 30 میلیارد ریال به این امر اختصاص یافته است.
مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج یادآور شد: در حال حاضر فقط حدود 15درصد از عرصه‌های فضای سبز شهر کرج با آب شرب آبیاری می‌شوند که امید می‌رود تا پایان سال 95  آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز کاملا جدا از شبکه آب شرب شهری تامین شود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول