اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

اردیبهشت ماه 91؛

همایش بازسازی ارگ بم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات و بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان کرمان گفت: همایش بازسازی ارگ بم در اردیبهشت ماه سال آینده در کرمان برگزار می‌شود.

همایش بازسازی ارگ بم برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، صادق علیزاده شامگاه جمعه در نشست یک‌روزه مجمع نمایندگان استان کرمان با مدیران در حوزه بخش خصوصی اظهار داشت: سهم استان کرمان در زمینه گردشگری و اکوتوریسم ناچیز است در حالی که توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیاری در این حوزه دارد.
وی از برگزاری همایش بازسازی ارگ بم در اول اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و بیان داشت: با توجه به اینکه ارگ بم به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه خشتی جهان در زلزله فرو ریخت، بسترسازی لازم برای احیای این مکان تاریخی انجام می‌شود.
علیزاده از تشکیل دبیرخانه همایش بازسازی ارگ بم خبر داد و بیان کرد: کارگروه‌ها و کمیته‌های علمی و اجرایی راه‌اندازی شده‌اند.
وی افزود: بسیاری از خبرگزاری‌ها، کمیسیون‌های گردشگری داخلی و خارجی، نماینده‌های کانال‌های مجاز بین‌المللی و  ان‌جی‌اوهای فعال در بازسازی ارگ بم در همایش مذکور شرکت می‌کنند.
علیزاده خاطرنشان کرد: در همایش بازسازی ارگ بم از سخنرانان حوزه میراث فرهنگی، معماری، گردشگری و سازمان نظام مهندسی و همچنین از مقاله‌های سخنرانان کشورهای متخصص استفاده می‌شود.
وی با بیان اینکه صنعت نمایشگاهی یک صنعت جدید است، عنوان کرد: این صنعت تبعات منفی ندارد و در توسعه اقتصادی عرضه و تقاضا و تحرک در بسیاری از زیرساخت‌های توسعه نقش دارد.
علیزاده با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها در زمینه توسعه صنعت نمایشگاهی گام‌هایی را برداشته‌اند، بیان داشت: در ایران نیز بعضی از استان‌ها نمایشگاه‌های منسجم و فعالی را دارند.
وی تصریح کرد: نمایشگاه خراسان رضوی 13 سال به صورت مستمر در خارج از کشور فعال است و در 10 کشور جهان دفتر نمایندگی دارد، در حالی که بر خلاف اینکه در کرمان اقداماتی در این زمینه صورت گرفته اما این استان هنوز فاقد این بستر مناسب است.
علیزاده با اشاره به کارکردهای صنعت نمایشگاهی بیان داشت: این نمایشگاه‌ها مؤلفه‌های اقتصادی را معرفی می‌کند، تالار گفتگوی بین عرضه کننده و تقاضا کننده کالاست و مرکز آموزش و انتقال دانش فنی به شمار می‌رود و موجب رقابت‌پذیری در عرصه اقتصاد است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول