اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار کرج تأکید کرد:

اهتمام مدیران شهری برای بازسازی بافت‌های فرسوده

خبرگزاری فارس: شهردار کرج از اهتمام ویژه مدیران شهری برای بازسازی بافت‌های فرسوده در این کلانشهر خبر داد و گفت: در این زمینه شهروندان نیز باید تشویق شوند.

اهتمام مدیران شهری برای بازسازی بافت‌های فرسوده
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری شهرداری این شهرستان، سیدعلی آقازاده با اعلام این خبر اظهار داشت: در حال حاضر 680 هکتار بافت فرسوده در کرج وجود دارد که باید با اهتمام ویژه مدیران شهری، اقدامات لازم برای بازسازی بافت‌های فرسوده در این کلانشهر انجام شود.
وی افزود: در ماده 30 و 31 قانون پنجم توسعه کشور، مقرر شده است که سالی 10 درصد بافت فرسوده باید در استان‌ها و کلانشهرها بازسازی شود.
این مسئول عنوان کرد: با توجه به وجود 680 هکتار بافت فرسوده در کرج، طبق قانون پنجم توسعه باید سالانه 10 درصد بافت فرسوده معادل 68 هکتار در کرج بازسازی و نوسازی شود.
آقازاده خواستار توجه بیشتر مسئولان مربوطه به تسهیل در صدور مجوز و ارائه تسهیلات بافت‌های فرسوده شد و بیان کرد: در حال حاضر استان البرز در بخش نوسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده در سطح کشور دارای رتبه سی و یکم است.
شهردار کلانشهر کرج اعلام کرد: در این زمینه شهرداری کرج طبق برنامه‌ریزی، ابزارهای تشویقی و ارائه تسهیلاتی را برای شهروندان پیش‌بینی کرده است تا برای بازسازی بافت‌های فرسوده خود تشویق شوند.
وی گفت: در این راستا لایحه مربوطه از سوی شهرداری تنظیم و به شورای اسلامی شهر ارسال شده است که در صورت موافقت و تأیید اعضای شورا، به صورت آزمایشی میزان بخشودگی عوارض بافت‌های فرسوده در کرج از 50 درصد به 80 درصد افزایش می‌یابد.
این مسئول اظهار داشت: در صورت تصویب شورای اسلامی شهر، از شهروندانی که در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند، حمایت ویژه خواهد شد.
آقازاده ادامه داد: بازسازی بافت‌های فرسوده نیازمند عزم ملی و اراده جمعی شهروندان و مشارکت آنها است که نسبت به این مهم و موانع و چالش‌های پیشرو آگاه شوند.
شهردار کرج افزود: شهرداری تمامی اهتمام و تلاش خود را دارد تا شهروندانی که اقدام به بازسازی و نوسازی بافت فرسوده خود دارند، با مشکل مواجه نشوند.
وی گفت: در این راستا مقرر شد که صدور پروانه‌های ساختمانی برای بافت‌های فرسوده خارج از روال اداری و با حداقل زمان ممکن در مناطق مختلف شهرداری انجام شود.
این مسئول عنوان کرد: تلاش شده در هر منطقه شهرداری در حوزه شهرسازی یک کارشناس مسئول جهت رسیدگی به پرونده متقاضیان بازسازی بافت‌های فرسوده حضور داشته باشد.
این مسئول اظهار داشت: امید می‌رود که با حمایت‌های ویژه اعضای شورای شهر و تسهیلات دولت مبنی بر ارائه وام و مصوبات شورای شهر در حوزه حمایت از بافت‌های فرسوده با مشارکت مردم و براساس برنامه پنجم توسعه کشور، بتوانیم در حوزه بافت‌های فرسوده اقدامات مطلوبی را انجام دهیم.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول