اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

سال آینده؛

۲۸۰۰ مگاولت آمپر پست‌های برق در خوزستان ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: سال آینده به ظرفیت پست‌های برق استان ۲ هزار و ۸۲۴ مگاولت آمپر افزوده می‌شود.

۲۸۰۰ مگاولت آمپر پست‌های برق در خوزستان ایجاد می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مسعود معین‌پور بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح ۱۶ پروژه بخش برق توسط وزیر نیرو اظهار داشت: در سال گذشته پست برق با ظرفیت ۳ هزار و ۶۷۰ مگاولت آمپر در خوزستان ایجاد شد.
وی پست‌های احداث شده برق در استان را در سال جاری با ظرفیت یک‌هزار و ۴۰۹ مگاولت آمپر عنوان کرد و افزود: در سال آینده نیز ۲ هزار و ۸۲۴ ظرفیت پست برق در خوزستان احداث خواهد شد.
معین‌پور همچنین خوزستان را با ۱۱ هزار و ۵۳۳ مگاوات ظرفیت نیروگاهی دارای رتبه نخست کشوری اعلام کرد و افزود: خوزستان به دلیل شرایط آب و هوایی، استقرار صنایع بزرگ و تاسیسات نفتی دومین استان در مصرف برق است.
وی با بیان اینکه ۱۸۳ پست برق در استان‌های خوزستان و کهگیلویه زیر نظر شرکت برق منطقه‌ای خوزستان قرار دارند، گفت: پیک بار در استان ۶ هزار و ۶۰۴ مگاوات بوده که با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها رشد بار کنترل شد و از ۸ درصد به 4.7 درصد رسید.
این مقام مسئول اظهار داشت: مصرف انرژی در استان در هفت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش یافته است.
وی همچنین گفت: توسعه نیروگاه‌ها در دولت‌های نهم و دهم نسبت به دوره‌های پیش از آن ۵۱ درصد، ظرفیت پست‌های برق ۴۶ درصد، بار ۶۲ درصد و طول خطوط ۲۶ درصد رشد داشته است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول