اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

غدیر عید پایه‌گذاری نظام سیاسی اسلام است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: در غدیر بود که نظام سیاسی ما با تعیین امامت و ولایت پایه‌گذاری و پس از آن راه شیعیان مشخص و روشن شد.

غدیر عید پایه‌گذاری نظام سیاسی اسلام است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی گفت: رمز رستگاری افراد تقوا و پرهیزکاری است چراکه هرکس بتواند تقوای الهی پیشه کند، سعادت دنیا و آخرت خود را تضمین کرده است.
وی افزود: انسان متقی و پرهیزکار به سبب گناه نکردن به بصیرت و بینشی دست پیدا می‌کند که فتنه‌ها و توطئه‌های دشمن بر او تاثیر نمی‌گذارد و در راه حق ثابت قدم می‌شود.
نکونام در ادامه ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام هادی(ع)، به حدیثی از ایشان اشاره کرد و گفت: بر اساس روایتی از امام هادی(ع) افراد باید بدانند که زمانی که بر آن‌ها مصیبتی وارد شد بر آن صبر و تحمل کنند تا آن مصیبت رفع شود.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: مصیبت‌هایی که بر افراد وارد می‌شود امتحان الهی است که تنها با صبر و بردباری می‎توان این مصیبت‌ها را رفع کرد و بر آنها پیروز شد و این بزرگ‌ترین درسی است که می‌توان از امام هادی(ع) گرفت.
نکونام در ادامه با اشاره به 24 آبان‎ماه، روز کتاب و کتابخوانی بر ضرورت توجه بیش از پیش به ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و گفت: کتاب مادر و عصاره همه تمدن‌ها و کتابخوانی یک وظیفه‌ ملی و واجب دینی است که این موضوع باید مورد توجه همه آحاد جامعه قرار گیرد.
امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: خانواده‌ها به ویژه پدران و مادران باید از مجموعه درآمد خود سهمی را برای خرید کتاب کنار بگذارند و گوشه‌ای از خانه خود را برای ایجاد کتابخانه در نظر بگیرند.
نکونام، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را یکی از مهم‌ترین راه‌های مصونیت افراد در برابر فتنه‌های دشمن عنوان کرد و گفت: این کتاب است که به معلومات افراد عمق می‌بخشد و آن‌ها را با زوایای جدیدی از زندگی آشنا می‌کند پس هر چه قدر قدرت بینش و مطالعه افراد بالا رود، آن‌ها در برابر توطئه‌ها و ترفندهای دشمن بیشتر بیمه می‌شوند.
وی ضمن گرامیداشت ایام دهه امامت و ولایت و تبریک عید غدیر خم، تصریح کرد: عید غدیر بزرگترین عید ما شیعیان و شب و روز این عید از بافضیلت‌ترین ایام الهی است چراکه در این روز بسیاری از اعیاد و مناسبت‌ها ما در آن پایه‌گذاری شد.
نکونام تاکید کرد: در اهمیت عید غدیر باید گفت که در این روز نظام سیاسی ما با تعیین امامت و ولایت پایه‌گذاری شد و پس از آن راه شیعیان مشخص و روشن شد.
وی افزود: به برکت امامت و ولایت نماز، روزه، حج و سایر اعمال در جامعه شکل حاکم شد و چنانچه این اصل در جامعه شکل نمی‌گرفت همه احکام الهی زیر سوال می‎رفت.
نماینده ولی‎فقیه در چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از خطبه‌ها به دور چهارم سفر هیئت دولت به این استان اشاره کرد و گفت: سفرهای استانی کار زیبا و ابتکار خوب دولت نهم و دهم است که زمینه را برای حضور هیئت دولت به نقاط مختلف کشور فراهم کرده و آن‌ها را از نزدیک با مشکلات مردم آشنا می‌کند.
نکونام افزود: هیئت دولت تصمیمات خوبی برای اشتغال استان اتخاذ کرد، اگر چه رفع مشکل بیکاری نیازمند عزم همگانی است.
وی با بیان اینکه 560 میلیون مترمکعب آب از منابع آبی به استان تخصیص داده شده است، تصریح کرد: این میزان تخصیص خوب اما نیاز استان به آب بیشتر از این میزان است و باید تلاش کرد تا زمینه بهره‌مندی از این میزان آب به خوبی فراهم شود.
نکونام خاطرنشان کرد: سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان سفر خوبی بود و مصوبات بیشماری در بخش‌های مختلف به تصویب رسیده که از تلاش این مجموعه تشکر و برای موفقیت آن‌ها دعا می‌کنیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول