اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

سرپرست اداره ارشاد فارس:

رمز عید بودن غدیر، کمال دین است

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: رمز عید بودن غدیر، کمال دین و اتمام نعمت در سایه‏ تداوم خط رسالت در شکل و قالب امامت‏ و ولایت است.

رمز عید بودن غدیر، کمال دین است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد هادی فخرایی صبح امروز در آیین تقدیر از فرزندان کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و منتخبان مسابقه غدیرشناسی که در مجموعه فرهنگی هنری حافظ شیراز برگزار شد اظهار داشت: رمز عید بودن «غدیر»، کمال دین و اتمام نعمت در سایه‏ تداوم خط رسالت در شکل و قالب امامت‏ و ولایت است.
وی افزود: اینکه  آیه قرآن به صراحت، این روز را روز اکمال دین و خشنودی ‏پروردگار از این واقعه و تعیین وصی دانسته، رمز دیگری از عید بودن غدیر خم است.
این مقام فرهنگی با بیان اینکه  فرخندگی این روز و عظمت این مراسم و عید بودن غدیر، در آن روز و لحظه بر همگان روشن بود اضافه کرد: اگر مورخی از روی تعصب جاهلانه، از بیان این داستان و حقایق وابسته به آن چشم پوشده، نسبت به دین اسلام و نبی بزرگوار آن خیانتی بزرگ کرده و در صفحات تاریخِ خود، جنایتی مرتکب شده که جبران ناپذیر است.
وی ادامه داد: حدیث غدیر و آنچه که پیامبر گرامی ما در آن روز فرخنده و باشکوه ابلاغ و صحنه تبلیغی را که برگزار کرده، وظیفه‌ای بوده که به مأموریت وحی انجام شده و هیچ کس تردید ندارد که روز غدیر در تاریخ اسلام موجی افکنده است که هیچ‌گاه از ارتعاشات آن کاسته نمی‌شود.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: از قرائن پیداست که هدف انتخاب و انتصاب یک انسان کامل در این روز  بیشتر از مدیریت یک جامعه است.
وی ابراز داشت: در این روز با عظمت واضح‌تر و پرمنظورتر از تعیین یک رهبر دینی صرف یا یک رهبر سیاسی صرف، هدف تعیین چراغی بوده که با تمسک به آن تظلم خاموش شده، ترس به شجاعت، تساهل به تعهد تبدیل شود و انسانیت به واسطه کلام او، اخلاق او و نقش امامت الهی او تحقق یابد.
فخرایی ادامه داد: در خط غدیر هیچ تشویشی نیست، شکی نیست، تسلیمی نیست، تساهل و تسامحی نیست و چشم‌پوشی از حقی نیست؛ حتی اگر این حق، حق یک زن نصرانی باشد.
این مسئول در ادامه تصریح کرد: در این خط طاغوت معنایی ندارد و تمام عظمت طاغوت در برابر تمام عظمت ابوذر پابرهنه قرار می‌گیرد و تسلیم و حقیر و خفیف می‌شود.
این مقام فرهنگی بیان داشت: در حکومت غدیر که امروز کشور اسلامی ایرانی نیز پیرو آن است از آلودگی هرگونه تجاوز، چه قلمی و فکری و فرهنگی، چه نظامی جلوگیری و با منطق‌ها و تاریخ‌های ساختگی مانند اسرائیل مبارزه می‌شود.
 وی با بیان اینکه در حکومت غدیر زیر چتر معنویت است که می‌توان در آسمان پیشرفت علمی و تکنولوژی بال زد خاطرنشان کرد: در این صورت چشمه‌های استعداد علمی با افراد آن متولد می‌شود و برنامه‌ریزی در راستای تولید علم و حمایت از نخبگان علمی و فرهنگی به یک ارزش والا تبدیل می‌شود.
به گزارش فارس، تقدیر از فرزندان ممتاز و تازه به تکلیف رسیده کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و اهدای هدایا و لوح به برگزیدگان مسابقه غدیرشناسی از دیگر برنامه‌های این آیین بود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول