اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت محیط زیست مشگین‌شهر؛

چند پرنده شکاری مداوا شده در مشگین شهر رهاسازی شد

خبرگزاری فارس: به همت محیط زیست شهرستان مشگین‌شهر در روزهای گذشته چند قطعه پرنده شکاری مداوا شده و در طبیعت رهاسازی شد.

چند پرنده شکاری مداوا شده در مشگین شهر رهاسازی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس اداره حفاظت محیط زیست مشگین‌شهر در جلسه‌ای با حضور محیط‌بانان مشگین‌شهر افزود: ما از اقدام خوب چند شهروند مشگین‌شهری که به مداوا و حمایت از پرندگان مختلف اقدام کرده بودند و بعد از مداوا آنها را در طبیعت رهاسازی کردند، قدردانی می‌کنیم و این حرکت را حرکتی خیرخواهانه در دوستی و آشتی با طبیعت می‌دانیم.
حسین دهقانی با یادآوری این‌که یکی از این طبیعت دوستان در روزهای گذشته در دامنه‌های سبلان پرنده شکاری را پس از مداوا در زیستگاه خود سبلان رهاسازی کرده است، تصریح کرد: ‌با بازگشت این پرنده نادر به طبیعت در حقیقت سلامت و تداوم چرخه زندگی برخی از پرندگان که دغدغه و نگرانی در تأمین سلامتی آنها و استمرار نسل آنها وجود دارد، برطرف شده است.
وی خاطر نشان کرد: طبیعت دوستان مشگین‌شهری در سال‌های اخیر با مداوا و رهاسازی پرندگان شکاری جانوران مختلف حتی بچه گرگ تلاش کردند تا چرخه زیست حیوانات را صیانت و حفاظت کنند تا با سلامتی بیشتر آنها به آغوش طبیعت بازگردند.
این مسئول در ادامه سخنان خود اضافه کرد: مأموران حفاظت محیط زیست این شهرستان در کنار تقدیر از این حرکت‌ها با عوامل سودجو و شکارچیان متخلف نیز برخورد می‌کنند.
دهقانی ادامه داد: در همین رابطه ما بیش از 10 شکارچی را در مشگین‌شهر در چند عملیات جداگانه دستگیر کردیم و آنها را با تشکیل پرونده‌های قضایی به مقامات ذی‌صلاح سپردیم.
به گزارش فارس، رئیس اداره حفاظت محیط زیست مشگین‌شهر گفت: از این شکارچیان بیش از 9 قبضه سلاح شکاری و 14 قطعه لاشه پرندگان مختلف به دست آمده است.
دهقانی از صدور پروانه شکار به متقاضیان در این شهرستان خبر داد و افزود: ما از ابتدای آبان ماه به متقاضیان شکار پروانه قانونی صادر می‌کنیم تا از شکار غیرقانونی و غیرمجاز به ویژه پرندگان و خرگوش خودداری کنند.
وی تصریح کرد: افراد واجد شرایط می‌توانند پس از دریافت پروانه شکار در روزهای خاص که محدود به ایام پایانی هفته کردیم به شکار بپردازند.
دهقانی از اهالی استان خواست هرگونه اطلاعات و آگاهی‌های خود را در زمینه شکار غیرمجاز و همچنین صید غیرقانونی به حفاظت محیط زیست مشگین‌شهر اطلاع دهند تا بتوانیم با افراد خاطی برخورد قانونی کنیم.
در پایان این مراسم علاوه بر تجلیل از محیط‌بانان نمونه از یدالله دادش‌نژاد به عنوان دوستدار طبیعت و پرندگان که اقدام به مداوا و رهاسازی چند حیوان و پرنده در سال‌های اخیر کرده بود، با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول