اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قرائتی:

موضوع مهدویت بیشتر مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری فارس: قرائتی گفت: به موضوع مهدویت و قرآن باید بشتر توجه شود و متولیان این کار باید اهتمام بیشتری به آن داشته باشند.

موضوع مهدویت بیشتر مورد توجه قرار گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محسن قرائتی شامگاه دوشنبه در افتتاحیه پنجمین دوره تربیت مربی و مقدماتی معارف مهدویت اظهار داشت: حوزه‌ها و دانشگاه‌ها باید حداقل سالی یک‌بار کتاب یا مقاله‌ای راجع به آن و مهدویت در اختیار قرار دهند.
رئیس هیئت مدیره بنیاد فرهنگی مهدی موعود با اشاره به اینکه آن قدر که در حوزه‌ها برای مسائل فقهی درس خارج است ولی در مورد مسائل مهدویت این اتفاق یا نیفتاده یا خیلی کم است.
وی تصریح کرد: باید حتی در زمان‌های تعطیل نسبت به این موضوع طلاب بحث داشته باشند و درس‌های خارج بگذارند و روایاتی که در مورد موضوع مهدویت است را مورد بررسی و تحلیل قرار دهند.
رئیس هیئت مدیره بنیاد فرهنگی مهدی موعود با اشاره به این نکته که علما درجه یک برای موضوع مهدویت باید روی منبرها بروند، بیان کرد: ما باید قرآن را از مهجوریت و ائمه را از مظلومیت در بیاوریم و تمام پژوهش‌گران باید در این زمینه حرکت کنند و البته در قم اقداماتی در این حوزه انجام شده که باید بیشتر شود و همچنین در مشهد هم مدارس علمیه باید مباحث مهدویت را داشته باشند.
قرائتی با اشاره به اینکه در مورد پژوهش‌ها باید شک کنیم، خاطرنشان کرد: بسیاری از مقاله‌ها، روزنامه‌ها و کتاب‌ها اگر چاپ هم نشوند اتفاقی نمی‌افتد.
رئیس هیئت مدیره بنیاد فرهنگی مهدی موعود تصریح کرد: اما این مجلات چاپ می‌شوند و به زور در کتابخانه‌ها جای می‌گیرند اما دیگر کشورها در این مضمون فیلم می‌سازند که میلیون‌ها بیننده دارد و ما باید این مسئله را جدی بگیریم.
وی با اشاره به اینکه الان بحث بر این است که آینده جهان دست کیست، افزود: باید در این حوزه فعالیت‌هایی از جمله انتشار کتاب، ساخت فیلم را باید داشته باشیم و از استفاده کردن از اشعار که مداحان می‌خوانند که در شان امام زمان نیست جلوگیری شود.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول