اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل اوقاف مازندران:

نخستین مرحله پیوند معنوی مازندرانی‌ها پذیرش ولایت بود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: نخستین مرحله از پیوند معنوی مازندرانی‌ها پذیرش ولایت بود.

نخستین مرحله پیوند معنوی مازندرانی‌ها پذیرش ولایت بود
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی در همایش تجلیل از سادات استان مازندران که در آستانه تکیه پهنه کلا شهرستان ساری برگزار شد، با بیان اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران سه برنامه تجلیل از سادات را در دهه ولایت و امامت در دستور کار خود قرار داده است، ابراز داشت: همایش تجلیل از سادات در تکیه پهنه کلای ساری، سادات شهر رامسر و امام زاده ابوطالب زیرآب را در دهه امامت و ولایت در برنامه‌ها گنجانده است.
وی افزود: به دلیل ارادتی که مازنی‌ها به اهل بیت دارند، جشن دهه ولایت و امامت در همه بارگاه امامزادگان استان برگزار می‌شود.
سهرابی با اشاره به اینکه رهبری تاکید کردند تا بارگاه امامزاده‌ها به قطب فرهنگی تبدیل شوند، یادآور شد: اجرای پروژه‌های عمرانی بارگاه امامزاده‌ها فضای مناسبی را برای استفاده فرهنگی از این اماکن متبرکه ایجاد می‌کند.
این مقام مسئول از وجود 180 بارگاه شاخص در استان مازندران خبر داد و گفت: بازسازی بارگاه امامزاده‌ها در دستور کار اوقاف و امور خیریه استان قرار گرفته‌ و زمینه فعالیت‌های فرهنگی به ویژه در اعیاد مذهبی برای این اماکن فراهم است.
وی از حمایت خیران در ساخت مجدد فضای بارگاه امامزاده‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: مسئولان شهرستانی باید به نوعی هماهنگ‌کننده خیران باشند تا اعتباراتی را که برای کارهای خیر تدارک دیدند به سوی بارگاه‌ها هدایت شود.
سهرابی با اشاره به اینکه مازندرانی‌ها افتخار دارند که نخستین افرادی بودند که فرهنگ شیعی را پذیرفتند، تصریح کرد: پذیرش ولایت نخستین مرحله از پیوند معنوی مازندرانی‌ها به دین اسلام بود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران سرانجام فرهنگ ولایی را به اهل بیت دانست و اذعان داشت: غرب با تمام فرهنگ‌های متفاوت تکامل یافته نیست.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول