اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

متکان در گفت‌وگو با فارس:

دانشگاه‌ها ردیف جداگانه‌ برای مقاوم‌سازی می‌گیرند

خبرگزاری فارس: معاون اداری و مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مجلس از سال آینده ردیف جداگانه‌ای برای مقاوم‌سازی دانشگاه‌ها در نظر می‌گیرد.

دانشگاه‌ها ردیف جداگانه‌ برای مقاوم‌سازی می‌گیرند
علی‌اکبر متکان در حاشیه سفر به مازندران و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اینکه دانشگاه‌های کشور دارای بودجه تعمیرات هستند، اظهار داشت: این بودجه به دانشگاه‌ها تعلق می‌گیرد، اما کافی نیست.
وی با بیان اینکه این بودجه برای تعمیرات و تجهیزات دانشگاه‌های قدیمی اختصاص می‌یابد، تصریح کرد: این بودجه به دلیل اینکه بیشتر دانشگاه‌های بزرگ کشور عمرشان از 50 سال بیشتر است، کفایت نمی‌کند.
به گفته معاون وزیر علوم دانشگاه‌های کشور بسته به قدمت و کاربری آنها عمری بین 40 تا 50 سال دارند.
متکان با اشاره به جلسات با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: این کمیسیون موافقت کرد از سال آینده مجلس ردیف جداگانه‌ای تحت عنوان مقاوم‌سازی در اختیار دانشگاه‌ها قرار دهند.
وی در پاسخ به سوال فارس درباره روند نظارت بر کیفیت و کمیت دانشگاه‌های غیرانتفاعی یادآور شد: از سال گذشته نظارت سنگینی بر دانشگاه‌های غیرانتفاعی آغاز شده است.
معاون وزیر علوم با تاکید بر اینکه این نظارت هم از طریق ستاد وزارت علوم و هم از طرف دانشگاه‌های مادر در استان‌ها صورت می‌گیرد، افزود: این نظارت و ارزیابی‌ها بر دانشگاه‌های غیرانتفاعی آغاز شده است.
وی گفت: چنانچه دانشگاهی کیفیت نداشته باشد، با جریمه‌هایی مانند تذکر صفر کردن گرفتن دانشجو در آن دانشگاه و لغو مجوز روبه‌رو می‌شود.
متکان از تعطیلی تعدادی از دانشگاه‌های غیرانتفاعی در سال گذشته خبر داد و گفت: تعدادی از دانشگاه‌ها نیز لغو امتیاز شده‌اند.
انتهای‌ پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول