اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان:

استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها یک نیاز است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با اشاره به اینکه باید گام‌های موثرتری در راستای کاهش سوانح جاده‌ای، ریلی و هوایی برداشته شود، گفت: امروز استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها یک نیاز است.

استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها یک نیاز است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اصغر پرتوی در دومین کنفرانس ملی تصادفات جاده‌ای و سوانح ریلی و هوایی اظهار داشت: در این همایش تلاش می‌کنیم تا از همه مقالات رسیده به کنفرانس برای بهبود وضعیت جاده‌ای و کاهش سوانح به بهترین شکل استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد زنجان همانند دانشگاه‌های دیگر در عرصه علمی ظرفیت‌های خوبی دارد، خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود از این ظرفیت‌ها برای حل مشکل به ویژه مشکلات سوانح رانندگی به نحو مطلوب بهره‌برداری و استفاده شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با اشاره به اینکه بی تفاوت بودن در قبال مشکلات جامعه در شان مسئولان نظام جمهوری اسلامی نیست، تصریح کرد: باید بیشتر در مسائل و مشکلات جاده‌ای و سوانح ریلی و هوایی به وجود آمده تلاش شود تا حداقل به نرم جهانی نزدیک شود.
وی با بیان اینکه  به دبیرخانه دومین کنفرانس ملی تصادفات جاده‌ای و سوانح ریلی و هوایی تعداد 350 مقاله از دانشگاه‌های معتبر کشور ارائه شده است، خاطرنشان کرد: ظرفیت علمی آموزش در کشور وجود دارد، ولی دستگاه‌ها و سیاست‌گذاران و فعالان عرصه صنعت از این ظرفیت بهره نمی‌گیرند.
پرتوی با بیان اینکه در بیشتر موارد دانشگاه‌ها به دنبال دستگاه‌ها هستند تا مشکلات و معضلات موجود در جامعه با استفاده از دانش موجود در دانشگاه‌ها حل شود، گفت: دانشگاه‌های ایران آرزو دارند که دستگاه‌ها مشکلات خود را با دانشگاه مطرح کرده و راهکار بخواهند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گفت: اگر دستگاه‌ها و فعالان عرصه صنعت مشکلات خود را با دانشگاه‌ها در میان گذارند و فقط در صورتی که مشکل حل شد هزینه بپردازند و در غیر این صورت دانشگاه هزینه کارشناسی را خود تقبل می‌کند.
وی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد ظرفیت کشور خیلی بالاتر است اما برای اجرا کمتر از ظرفیت‌ها بهره‌گیری می‌شود، افزود: برای رفع مشکلات باید بین دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها تعامل ایجاد شود.
پرتوی به مقالات ارائه شده به همایش اشاره کرد و ادامه داد: از بهترین و کاراترین مقالات برای حل مشکل تصادفات جاده‌ای و کاهش سوانح ریلی و هوایی استفاده می‌شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در خصوص محورهای دومین کنفرانس ملی تصادفات جاده‌ای، سوانح ریلی هوایی خاطرنشان کرد: استفاده از روش‌های آماری و تحلیلی در بررسی تصادفات جاده‌ای، ریلی و هوایی نقش پلیس، سازمان‌های دولتی و سازمان‌های غیر دولتی در کاهش تصادفات  تکنیک‌های موثر در کاهش تصادفات جاده‌ای ، ریلی و هوائی نقش انسان از محورهای مهم این همایش است.
وی افزود: جاده، وسیله نقلیه و محیط در تصادفات جاده‌ای، ریلی و هوایی روش‌های ارتقای فرهنگی استفاده کنندگان از جاده‌ها و راه آهن و همچنین سیستم‌های حمل و نقل هوشمند و نقش آن در کاهش تصادفات از اهم محورهای کنفرانس امسال است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول