اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

کاهش 4.59 درصدی آمار مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی در این استان 4.59 درصد کاهش یافته است.

کاهش 4.59 درصدی آمار مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی
منصور فیروزبخت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 95 درصد پرونده‌های ارجاعی به پزشکی قانونی در این استان شامل معاینات سرپایی و پنج درصد معاینات اجساد بوده است.
وی مجموع مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی در نیمه نخست امسال را یک‌هزار و 867 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد بیش از یک‌هزار و 213 نفر در شهرستان شهرکرد، 192 نفر در شهرستان بروجن، 305 نفر در شهرستان لردگان، 132 نفر در شهرستان فارسان و 25 نفر در شهرستان اردل مصدوم شده‌اند.
فیروزبخت تصریح کرد: تعداد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی در این استان در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته 4.59 درصد کاهش داشته است.
مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تعداد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی در شهرستان شهرکرد 9 درصد کاهش، در شهرستان بروجن 35.7 درصد کاهش داشته است، این در حالیست که در شهرستان لردگان 57.2 درصد افزایش، و در شهرستان فارسان 0.7 درصد افزایش داشته است.
فیروزبخت ادامه داد: با توجه به رشد 180 درصدی فوتی‌های ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در سال گذشته نسبت به مدت مشابه آن در سال 88 و نزدیک شدن به فصل زمستان از مردم انتظار می‎رود در نصب وسائل گرمایشی نکات ایمنی را رعایت کنند.
وی تعداد فوتی‌های ناشی از مسمومیت گاز مونواکسیدکربن در سال گذشته را 14 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 9 نفر زن و پنج نفر مرد بودند.
فیروزبخت خاطرنشان کرد: تعداد اجساد معاینه شده در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته  2.55 درصد افزایش یافته است.
وی کمبود نیروی متخصص را از مشکلات پزشکی قانونی این استان برشمرد و افزود: کمبود اعتبارات و کمبود شدید فضای فیزیکی از دیگر مشکلات عمده پزشکی قانونی این استان است که مرتفع کردن این مشکلات توجه ویژه مسئولان ذی‌ربط را می‌طلبد.
مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری افزود: در حال حاضر بیش از 9 نفر پزشک عمومی و دو نفر پزشک متخصص در پزشکی قانونی این استان در حال خدمات‌رسانی و فعالیت هستند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول