اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران:

50 درصد واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی قرار دارند‌

خبرگزاری فارس: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: در حال حاضر بیش از 50 درصد واحدهای تولیدی کشور در شهرک‌های صنعتی قرار دارند.

50 درصد واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی قرار دارند‌
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، خدامراد احمدی صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه صنعت، معدن و فلزات در نشستی خبری در محل غرفه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون در سطح کشور 75 هزار واحد تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ وجود دارد.
وی با بیان این که از این میزان 2 هزار و 400 واحد بزرگ محسوب می‌شود، افزود: همچنین 50 درصد مابقی صنایع در قطب های صنعتی نقاط مختلف کشور قرار گرفته‌اند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در حال حاضر زیر 20 درصد این واحدها با مشکلات تولید مواجه هستند.
وی تولید را به مثابه یک موجود زنده توصیف کرد و متذکر شد: هر موجود زنده دارای یک زندگی مشخص بوده و در همین راستا تولید نیز از این قاعده مستثنی نیست.
احمدی تولد و مرگ یک واحد تولیدی را امری طبیعی برشمرد و اعلام کرد: این طرز تفکر که یک واحد صنعتی از زمان شروع باید تا پایان دنیا به کار خود ادامه دهد به هیچ‌وجه منطقی نیست.
وی ادامه داد: همچنین در این بین تغییر تکنولوژی سبب تغییر بسیاری از امور تولیدی در کشور می‌شود.
رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با تاکید بر این مطلب که تمام واحدهای صنعتی باید خود را هم‌پای آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا قرار دهند، یادآور شد: در غیر این‌صورت به تدریج موقعیت‌های خود را در بازار از دست می‌دهند.
وی تغییر نوع نگاه را به امر تولید را توسط مسئولان ذی‌ربط خواستار شد و خاطرنشان کرد: در همین راستا شبکه مالی و پولی کشور نیز باید با این تغییر نگرش در جهت بهبود وضعیت صادرات گام بر دارد.
احمدی تامین منابع برای واحدهای تولیدی را یکی از مهمترین اصول عنوان کرد و گفت: در غیر این صورت واحدهای صنعتی با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.
وی جهاد اقتصادی را یک تفکر و نگاه توصیف کرد و بیان داشت: موضوع جهاد اقتصادی یک خط‌کش نیست و نمی‌توان این مقوله را به این نحو ارزیابی کرد.
رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: با همین رویکرد باید نگاه ها به وضعیت اقتصادی تغییر یابد.
انمتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول