اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

بیست و سومین جشنواره تئاتر منطقه 2 کشور افتتاح شد

خبرگزاری فارس: بیست و سومین جشنواره تئاتر منطقه 2 کشور شامگاه چهارشنبه در زنجان آغاز به کار کرد.

بیست و سومین جشنواره تئاتر منطقه 2 کشور افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بیست و سومین جشنواره تئاتر منطقه 2 کشور شامگاه چهارشنبه با حضور هنرمندان این رشته در فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان رسما آغاز به کار کرد.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: جشنواره تئاتر منطقه 2 کشور 18 تا 21 آبان‌ماه سال جاری در زنجان برگزار می‌شود.
محمد ذوالقدری با بیان اینکه این جشنواره در محل تالار هنر فرهنگسرای امام خمینی (ره) استان زنجان برگزار می‌شود، افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری مطلوب این جشنواره در استان اندیشیده شده است.
وی یادآور شد: این جشنواره با حضور استان‌های آذربایجان شرقی و غربی‌، همدان و چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود‌.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در این جشنواره هشت کار نمایشی به روی صحنه می‌رود، خاطرنشان کرد: برنامه گردشگری و بازدید از ابنیه تاریخی نیز از برنامه‌های جانبی این جشنواره محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه در روز نخست این جشنواره تئاترهایی با حضور هنرمندان این رشته برگزار می‌شود، گفت: تئاتر سادیسم به نویسندگی و کارگردانی قاسم لطفی خواجه پاشا امروز پنج‌شنبه اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه اجرای نمایش آوازی نرم برای جهان به نویسندگی و کارگردانی فریدون ولایی نیز شامگاه چهارشنبه به روی صحنه رفت، خاطرنشان کرد: این نمایش از استان آذربایجان شرقی شهرستان مراغه به روی صحنه رفت و جلسه نقد و بررسی آن 19.30 در فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان برگزار شد.
معاون فرهنگی اداره کل فرهگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برنامه‌های روز جاری بیست و سومین جشنواره تئاتر منطقه 2 کشور را اجرای نمایش عشق آباد به نویسندگی داود میرباقری و کارگردانی سعید باغبانی عنوان کرد.
وی افزود: این نمایش از استان همدان به این جشنواره آورده شده و جلسه نقد و بررسی آن ساعت 17 امروز برگزار می‌شود.
ذوالقدری تصریح کرد: نمایش اعترافاتی درباره زنان به نویسندگی محمد امیر یار احمدی و کارگردانی ثریا امینیان از استان چهارمحال بختیاری شهرکرد اجرا و جلسه نقد و بررسی آن ساعت 19.30 امروز برگزار می‌شود.
وی از ادامه اجرای تئاترهای راه یافته به بیست و سومین جشنواره تئاتر منطقه 2 کشور در روز جمعه خبر داد و افزود: نمایش خطوط خاطر به نویسندگی و کارگردانی محمد قاسمی از استان همدان صبح روز جمعه برگزار و جلسه نقد و بررسی این نمایش ساعت 11 صبح برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی اداره کل فرهگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: نمایش اعترافاتی درباره زنان به نویسندگی محمد امیر یاراحمدی به کارگردانی فرزین ریحانی از استان آذربایجان شرقی شهر تبریز در این دوره شرکت کرده و جلسه نقد و بررسی آن پس از نمایش ساعت 17 برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: نمایش قطعات جدا مانده یک جنایت معمولی نیز به نویسندگی و کارگردانی قاسم اسماعیلی دهکردی از استان چهار محال بختیاری شهر کرد ساعت 18.30 روز جمعه اجرا و جلسه نقد و بررسی آن نیز ساعت 19.30 برگزار می‌شود.
ذوالقدری از برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره در 21 آبان‌ماه سال جاری خبر داد و بیان کرد: با معرفی نفرات برتر این جشنواره مراسم اختتامیه بیست و سومین جشنواره تئاتر منطقه 2 کشور برگزار می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جشنواره آیینی غدیر با حضور استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، همدان، قزوین، گیلان و زنجان در زنجان خبر داد و افزود: این جشنواره به دو زبان فارسی و ترکی برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ترویج فرهنگ نبوی و علوی را از اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد و یادآور شد: اعتلای ارزش‌های اخلاقی و انسانی در پرتو توجه به فرامین و رسالت انبیا و اولیا از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: کشف استعدادهای خلاق و تجلیل از پدید آورندگان آثار فاخر در خصوص معصومین و انبیا از اهداف برگزاری این جشنواره است.
ذوالقدری خاطرنشان کرد: این جشنواره 23 آبان‌ماه سال جاری در چهار محور اهمیت جهانی غدیر، زندگی و سیره خاندان نبوت و رسالت و مقاومت در برابر ستمگران و زورگویان و تاثیر فرایند نبوت و امات در جامعه برگزار می‌شود 
وی ادامه داد: بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان از 23 تا 27 آبان‌ماه سال جاری همزمان با استان اصفهان در همه مجتمع‌های فرهنگی هنری و فرهنگسراهای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های زنجان، خدابنده، خرم‌دره، طارم و ابهر برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد: در این جشنواره با هماهنگی سازمان آموزش و پرورش روزانه سه سانس فیلم پخش می‌شود.
وی از برگزاری جشن بزرگ غدیر در بعد از ظهر 24 آبان‌ماه سال جاری با حضور مسئولان، کودکان و دانش‌آموزان خبر داد و بیان کرد: این جشن در فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان برگزار می‌شود‌.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول