اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

بازیگر نمایش "پیک‏‏نیک در میدان جنگ":

میزبانی همدان در جشنواره تئاتر بهتر از اصفهان است

خبرگزاری فارس: بازیگر نمایش "پیک‏‏نیک در میدان جنگ" گفت: به دلیل تئاتری بودن پرسنل و دست اندرکاران جشنواره بین‏‏المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان میزبانی این شهر نسبت به اصفهان بهتر است.

میزبانی همدان در جشنواره تئاتر بهتر از اصفهان است
بیتا خوارستانی امروز در گفت‏‏وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه مهم‏‏ترین مؤلفه تئاتر آموزش غیر مستقیم است، اظهار کرد: در دنیای امروز نیازی نیست که برای ارائه آموزش به کودک و یا نوجوان کد داد بلکه باید مفاهیم عمیق زندگی را در بطن شادی و فضاهای مفرح به این قشر از جامعه شناساند.
وی افزود: هر گروه نمایشی برای القای مفاهیم و منظور خود در کنار خلاقیت باید مجموعه‏‏ای متفاوت از فضاهای رنگی و مفرح را انتخاب کند تا بتواند به شکلی غیر مستقیم آموزش مورد نظر را ارائه دهد.
بازیگر نمایش "پیک‏‏نیک در میدان جنگ" با تأکید بر اینکه نبود نمایش‏‏نامه‏‏های خوب یکی از مشکلات تئاتر کودک و نوجوان محسوب می‏‏شود، گفت: بعضی متون به صورت سفارشی و کارگاهی تولید می‏‏شود و شیوه ثابتی برای تولید آثار مختلف وجود ندارد.
وی گفت: قصه‏‏های ایرانی نظیر شاهنامه را می‏‏توان به شکلی زیبا و خلاقانه برای کودکان اجرا کرد اما لازمه این کار بیان با تمام وجود و به شکلی شیوا است و نباید سطحی باشد.
خوارستانی اضافه کرد: به خاطر توجه کم به ادبیات ایرانی و هنرهای بومی، عده‏‏ای تئاتر مدرن را تنها آثار خارجی می‏‏دانند و به دنبال ارتقا تئاتر و هنرهای نمایشی داخلی نیستند.
وی ضمن تأکید بر جدا شدن حوزه کودک از نوجوان گفت: برای حل این معضل در وحله نخست باید زبان و جنس کودک را شناخت و سپس اقدام به تولید کار برای هر دو قشر کرد.
بازیگر نمایش "پیک‏‏نیک در میدان جنگ" در پایان ضمن تقدیر از عوامل برگزاری جشنواره تئاتر بین‏‏المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه پرسنل برگزاری جشنواره با نمایش و تئاتر آشنا هستند میزبانی این شهر نسبت به اصفهان بهتر ارزیابی می‏‏شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول