بیتا خوارستانی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه مهمترین مؤلفه تئاتر آموزش غیر مستقیم است، اظهار کرد: در دنیای امروز نیازی نیست که برای ارائه آموزش به کودک و یا نوجوان کد داد بلکه باید مفاهیم عمیق زندگی را در بطن شادی و فضاهای مفرح به این قشر از جامعه شناساند.
وی افزود: هر گروه نمایشی برای القای مفاهیم و منظور خود در کنار خلاقیت باید مجموعهای متفاوت از فضاهای رنگی و مفرح را انتخاب کند تا بتواند به شکلی غیر مستقیم آموزش مورد نظر را ارائه دهد.
بازیگر نمایش "پیکنیک در میدان جنگ" با تأکید بر اینکه نبود نمایشنامههای خوب یکی از مشکلات تئاتر کودک و نوجوان محسوب میشود، گفت: بعضی متون به صورت سفارشی و کارگاهی تولید میشود و شیوه ثابتی برای تولید آثار مختلف وجود ندارد.
وی گفت: قصههای ایرانی نظیر شاهنامه را میتوان به شکلی زیبا و خلاقانه برای کودکان اجرا کرد اما لازمه این کار بیان با تمام وجود و به شکلی شیوا است و نباید سطحی باشد.
خوارستانی اضافه کرد: به خاطر توجه کم به ادبیات ایرانی و هنرهای بومی، عدهای تئاتر مدرن را تنها آثار خارجی میدانند و به دنبال ارتقا تئاتر و هنرهای نمایشی داخلی نیستند.
وی ضمن تأکید بر جدا شدن حوزه کودک از نوجوان گفت: برای حل این معضل در وحله نخست باید زبان و جنس کودک را شناخت و سپس اقدام به تولید کار برای هر دو قشر کرد.
بازیگر نمایش "پیکنیک در میدان جنگ" در پایان ضمن تقدیر از عوامل برگزاری جشنواره تئاتر بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه پرسنل برگزاری جشنواره با نمایش و تئاتر آشنا هستند میزبانی این شهر نسبت به اصفهان بهتر ارزیابی میشود.
انتهای پیام/و۲۰
بازیگر نمایش "پیکنیک در میدان جنگ":
میزبانی همدان در جشنواره تئاتر بهتر از اصفهان است
خبرگزاری فارس: بازیگر نمایش "پیکنیک در میدان جنگ" گفت: به دلیل تئاتری بودن پرسنل و دست اندرکاران جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان میزبانی این شهر نسبت به اصفهان بهتر است.
اخبار مرتبط
-
انجام مطالعات بنیادی در حوزه تئاتر کودک برای ۵ سال آینده
-
فعالان تئاتر کودک در شهرستانها مورد توجه قرار گیرند
-
جشنواره تئاتر کودک تبدیل به کارناوال شود
-
راه نیافتن تئاتر به مدارس از مشکلات عمده تئاتر کودک است
-
تئاتر کودک باید نیاز مخاطب را برآورده کند
-
بیشتر نمایشنامههای تئاتر کودک مشکل دارد
-
تفکیک جشنواره تئاتر کودک از نوجوان مخاطبان را خاص میکند
-
آموزش و پرورش مقصر اصلی جایگاه پایین تئاتر کودک است
-
تئاتر مدرسهای توسط آموزش و پرورش مدیریت شود
-
آموزش و پرورش نقش اساسی در ارتقای تئاتر کودکان دارد
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد
شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.