اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

کارگردان نمایش "تصمیم تصمیم" تأکید کرد؛

لزوم آشنایی کودکان با مسائل واقعی و روزمره

خبرگزاری فارس: کارگردان نمایش "تصمیم تصمیم" گفت: کودکان نیاز دارند که با استفاده از ابزار هنر مسائل واقعی و روزمره زندگی را نظیر خداوند و مذهب درک کنند.

لزوم آشنایی کودکان با مسائل واقعی و روزمره
مهدی فرشیدی‏‏سپهر امروز در گفت‏‏وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به محتوای نمایش "تصمیم تصمیم" اظهار کرد: به دنبال تولید اثری معاصر هستم که در 200 سال آینده به عنوان یک کار تاریخی مورد بازبینی کودکان و نوجوانان قرار بگیرد که به همین منظور در این اثر استفاده از تصاویر بدیع و همچنین بهره‏‏گیری از دو داستان ایران کهن و ایران معاصر مد نظر ویژه قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه کودکان شکل اولیه انسان هستند افزود: با این قشر از جامعه باید واقعی‏‏تر حرف زد و برخی مسائل کلان مانند خداوند، مذهب، مرگ و ... که انسان با آن سروکار دارد را به کودکان و نوجوانان در قالب هنر یادآور شد.
کارگردان نمایش "تصمیم تصمیم" خاطرنشان کرد: حوزه خردسال، کودک و نوجوان باید از هم جدا شود چرا که نیازهای این دسته افراد با یکدیگر فرق دارد و خوراک فکری و رفتاری هر قشر متفاوت است.
وی با اشاره به حمایت دولت از تئاتر ملی تصریح کرد: تئاتر و نمایش ایرانی تنها در رستم، سهراب، ابوعطا و... خلاصه نمی‏‏شود و ما باید با احترام به دنیای دیروز تصویری امروزی به کودکان ارائه دهیم.
فرشیدی‏‏سپهر گفت: برخی از نیازها نظیر خوراک، پوشاک، مسکن و روابط مدنی مورد توجه والدین و بستگان کودک قرار گرفته است اما وظیفه تئاتر و هنر القای مسائل واقعی و روزمره زندگی است که انسان‏‏ها آن را درک می‏‏کنند.
وی در پایان سخنان خود ضمن ابراز رضایت از میزبانی همدان در جشنواره بین‏‏المللی تئاتر افزود: برقراری سایت دائمی، تبادل اطلاعات و نشست‏‏های تخصصی باید در سال‏‏های آینده مد نظر دست اندرکاران قرار بگیرد تا ارتباط افراد مقطعی و کوتاه مدت نباشد.
انتهای پیام/و۳۰    
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول