اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

دبیر علمی همایش ملی زرشک و عناب خراسان جنوبی:

ثبت برند ملی زرشک و عناب پیگیری شود

خبرگزاری فارس: دبیر علمی همایش ملی زرشک و عناب خراسان جنوبی گفت: باید به سمت ثبت برند ملی زرشک و عناب حرکت کنیم.

ثبت برند ملی زرشک و عناب پیگیری شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید سعیدرضا احمدی‌زاده عصر امروز در همایش دو روزه زرشک و عناب در بیرجند برگزاری این همایش ملی و حضور اندیشمندان این رشته در خراسان جنوبی را فرصت مناسبی برای تلاش در راستای بهبود کیفیت این محصول در استان دانست.
وی از ارسال 126 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش خبر داد و گفت: از این مجموعه 20 مقاله به صورت شفاهی و 106 مقاله دیگر به صورت پوستر در دو روز برگزاری این همایش ارائه می‌شود.
دبیر علمی همایش ملی زرشک و عناب خراسان جنوبی از همکاری 25 داور برای ارزیابی این مقالات خبر داد و افزود: به صورت میانگین هر مقاله توسط دو داور ارزیابی و بررسی شده است.
احمدی‌زاده ادامه داد: ‌در تاریخ 24 خرداد ماه سال جاری از سوی معاونت پژوهشی وزارت علوم مجوز علمی و پژوهشی این همایش صادر شد و ما شاهد ارسال تعداد مقالات زیادی به دبیرخانه این همایش بودیم.
وی از تصویب مقالات در چهار بخش خبر داد و اظهار داشت: در بخش کشاورزی و باغبانی 54 مقاله، فرآوری 25 مقاله، درمانی و سلامت 15 مقاله و در بخش نهایی نیز 35 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.
دبیر علمی همایش ملی زرشک و عناب خراسان جنوبی رویکردهای اصلی این همایش را نقش احیا کننده این دو محصول در توسعه مناطق روستایی، شناسایی بازار فروش، نحوه خشک کردن زرشک و فرآوری‌های جدید از این دو محصول عنوان کرد.
احمدی‌زاده اظهار داشت: در بخش فرآوری این محصول تا کنون اقدامات خوبی صورت گرفته است ولی هنوز هم جای کار زیادی باقی مانده است که باید توسط پژوهشگران صورت گیرد.
وی افزود: در انتهای این همایش جوایزی به نفرات برتر در زمینه پوستر، مقالات شفاهی و پژوهشگران برتر اعطا می‌شود.
دبیر علمی همایش ملی زرشک و عناب خراسان جنوبی ادامه داد: در سایر بخش‌های این همایش نیز ما شاهد حضور فعال افراد بودیم که در این راستا و در بخش عکس 250 اثر و در بخش فیلم نیز پنج حلقه فیلم به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.
احمدی‌زاده از فعالیت کانون زرشک و عناب در خراسان جنوبی خبر داد و گفت:‌ ایجاد هماهنگی و سیاست‌گذاری در مورد این دو محصول از جمله مهم‌ترین وظایف این مجموعه است که در حال حاضر دارای 20 عضو است.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول