اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فصل چهارم سفرنامه دولت به بام ایران؛

لردگان با بحران کم ‌آبی دست و پنجه نرم می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه لردگان گفت: مشکل کمبود آب در لردگان جدی است که برهمین اساس مسئولان باید برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی کنند.

لردگان با بحران کم ‌آبی دست و پنجه نرم می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام حسن انصاری بعدازظهر امروز در اجتماع مردم لردگان در استقبال از ریاست محترم جمهوری با گرامیداشت دهه امامت و ولایت، اظهار داشت: غدیر به‌عنوان یک جریان جاری موجب استمرار امامت و ولایت و قوی‌ترین عامل و محور برای وحدت و عزت ایران اسلامی است که باید با برنامه‌ریزی‌های مستمر بتوانیم زمینه را برای اجرای عدالت و استکبار ستیزی فراهم آوریم.
وی افزود: دهه امامت و ولایت زمینه‌ای برای طرح سیره امیرالمؤمنین ‌علی(ع) و تبیین و تعمیق معرفت نسبت به غدیر و اصل ولایت فقیه است.
انصاری با تأکید بر ضرورت پاسخگویی به مطالبات مردم این شهرستان، گفت: این شهرستان پس از شهرکرد بزرگ‌ترین شهرستان این استان است، بطوریکه در حال حاضر 25 درصد از مردم این استان را به خود اختصاص داده است.
امام جمعه لردگان ادامه داد: این در حالی است که این شهرستان در حال حاضر با مشکلات بسیار به‌ویژه در بخش بهداشت و درمان مواجه است که این امر موجب شده است تا مردم در محرومیت بهداشتی و فقر درمانی به‌سر برند.
وی تکمیل بیمارستان لردگان را یکی از ضرورت‎‌های این شهرستان عنوان کرد و گفت: این شهرستان از نظر تجهیزات بیمارستانی و حضور پزشکان متخصص بسیار محروم است، این در حالیست که تخت‌های بیمارستان بروجن معطل برای انتقال بیماران لردگان معطل هستند. 
انصاری نبود مدرسه نمونه در این شهرستان را از دیگر مشکلات مردم لردگان عنوان کرد و گفت: عدم توجه به احداث شهرک‌ صنعتی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مصوبات قبلی سفر به این استان تاکنون اجرایی نشده است.
امام جمعه لردگان ادامه داد: لردگان با داشتن 200 هزار نفر جمعیت و برخورداری از منابع آبی بسیار از جمله رودخانه‌های ارمند، خرسان، آب سفید دارای مشکلات بسیار از جمله خشک شدن 350 چاه کشاورزی است که این مسئله کشاورزان این منطقه را با مشکلات بسیار مواجه کرده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از روستاهای این شهرستان با تانکر سیار آبرسانی می‌شود که ضرورت رفع این مشکلات بیش از پیش لازم و ضروری است.
انصاری خاطرنشان کرد: از بین بردن این مشکلات هزینه‌های بسیاری را برای دولت در پی خواهد داشت، اما باید به هر طریق این مشکلات برطرف شود.
وی با بیان اینکه پالایشگاه نفت هنوز اجرایی نشده است، گفت: مشکل کمبود خانه بهداشت، نبود خانه عالم ، عدم توجه به مکان‌های گردشگری از دیگر مشکلات این شهرستان است.
امام جمعه لردگان با تأکید بر اینکه مردم این شهرستان از نظر اعتقادی مردمی بسیار قوی مذهب هستند، گفت: ولی از نظر فرهنگی بسیار ضعیف هستند که آن هم به دلیل نداشتن امکانات و نبود خانه‌های عالم است.
به گفته وی مبلغان با توجه به مشکلات موجود در شهرستان علاقه‌مند به حضور در این شهرستان نیستند، گفت: احداث مصلی این شهرستان که در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی 40 درصدی برخوردار است، انتظار می‌رود با همکاری رئیس جمهور این مصلا تکمیل و در اختیار مردم قرار گیرد.
شهرستان لردگان با 200 هزار جمعیت در دوران دفاع مقدس 287 شهید و یک هزار و 65جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول