اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

موزه مردم‌شناسی تفت نورپردازی شد

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تفت از اجرای نورپردازی بقعه شاه خلیل ثانی (موزه مردم شناسی تفت) خبر داد.

موزه مردم‌شناسی تفت نورپردازی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد، مجاهد کرباسی اظهار داشت: عملیات نورپردازی موزه مردم شناسی تفت در بقعه شاه خلیل ثانی انجام شد.
وی افزود: با اجرای این پروژه، گنبد مسجد امام و بقعه شاه خلیل ثانی و همچنین نماهای بیرونی این دو مجموعه نورپردازی شد.
کرباسی هزینه انجام شده در این پروژه را بالغ بر 40 میلیون ریال عنوان کرد.
این مسئول عنوان کرد: بقعه شاه خلیل ثانی (یکی از نوادگان شاه نعمت‌الله ولی) در گذشته خانقاه بوده و در قرن دهم بنا شده است.
کرباسی تصریح کرد: کتیبه دور تا دور فضای داخلی، سنگ نوشته‌های تاریخی با ارزش و گنبد زیبای آجری از جلوه‌های بارز این بنا است.
وی خاطرنشان کرد: این بقعه هم‌اکنون به موزه تغییر کاربری یافته و انواع وسایل معیشت، ابزار وسایل روشنایی، نسخ خطی و ابزار کتابت و همچنین انواع مشاغل سنتی تفت از قبیل چیلانگری، نوغان‌داری، تارسازی و .. به کمک مولاژ در معرض دید عموم قرار گرفته است.
کرباسی در پایان اذعان داشت: این بقعه در مجموعه امام به شماره 2342 در خرداد ماه سال 78 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
انتهای پیام/ن30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول