اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت میراث فرهنگی محال و بختیاری خبر داد:

بازدید 50 هزار گردشگر از موزه‌های چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهار محال و بختیاری گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزون بر 51 هزار و 419 نفر مسافر و گردشگر از از موزه‌های این استان بازدید کردند.

بازدید 50 هزار گردشگر از موزه‌های چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، شاهین ایل‌‎بیگی‌پور بعدازظهر امروز در نشست کمیته گردشگری این اداره‌کل، اظهار داشت: 19 نفر از بازدیدکنندگان از موزه‌های این استان گردشگران کشورهای خارجی بودند.
وی افزود: این بازدیدها از مجموعه تاریخی-فرهنگی چالشتر، موزه باستان شناسی، موزه صنایع دستی و هنرهای سنتی، مجموعه تاریخی ـ فرهنگی دزک با تغییر کاربری موزه پوشاک و موزه تخصصی آب صورت پذیرفت.
ایل بیگی‌‎پور  بیان داشت: مجموعه تاریخی-فرهنگی چالشتر با دارا بودن موزه حمام، موزه کار و زندگی، موزه مردم شناسی و موزه سنگ مورد استقبال بیشترین مسافران واقع شده است.
سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهار محال و بختیاری تصریح کرد: این مجموعه‌ها در شهرستان‌های شهرکرد، کیار و کوهرنگ واقع شده‌اند.
وی تعداد موزه‌های فعال در این استان را هشت مجموعه اعلام کرد و گفت: امروزه موزه‌ها نقش کارخانه‌های فرهنگ‌سازی را ایفا می‌کنند.
ایل‌بیگی پور با بیان اینکه موزه‌ها در دنیای امروز نقش عمده‌ای در حیات فرهنگی بشر به عهده دارند، گفت: در دنیای کنونی، رویکرد جهانی ملت‌ها از یک سو به توسعه دانش و فن آوری در ابعاد گوناگون پرداخته است و از سوی دیگر در جستجوی مبانی و ریشه فرهنگ و تمدن ملت‌ها به کندوکاو می‌پردازد.
وی اضافه کرد: از این رو دستیابی به نشانه‌های تمدن و فرهنگ در هر کشور اعم از پدیدار گشتن این دو مقوله در غالب آثار تاریخی، اشیا، آداب و رسوم، هنرها، بیش از پیش اهمیت یافته است.
ایل‌بیگی‌پور نگرش جمعی در مورد بازدیدکنندگان و اشیای نمایشی را از ویژگی‌های اصلی فعالیت هر موزه اعلام کرد و گفت: انسان‌ها و اشیای نمایشی که براساس سنت در محیط مشابه‌ای سرپناه یافته‎اند، اکنون باید راه خود را در رابطه‌ای جدید و دائماً در حال تغییر با یکدیگر بیابند.
وی ادامه داد: برهمین اساس لازم است تا برای حفاظت از میراث فرهنگی، موزه‌ها باید نسبت به تمام جنبه‌های زندگی طبیعی انسان، تاریخ طولانی‎اش و تمام آثار او مسلط بود.
ایل‎بیگی‎پور با بیان اینکه موزه‌ها از مهم‌ترین ابزارها برای معرفی آثار باقیمانده از گذشته به حساب می‌آیند، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع، بدیهی است لزوم و ضرورت برای نگهداری، مطالعه و نمایش آثار مذکور تمهیدی برای این رویکرد است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول