اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

تعمیق فرهنگ کتاب‌خوانی به آموزش نیاز دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خلخال گفت: تعمیق فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و گسترش مطالعه مفید نیاز به آموزش و یاد دادن مهارت‌ها دارد.

تعمیق فرهنگ کتاب‌خوانی به آموزش نیاز دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذبیح‌الله عبداللهی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات کتابخانه‌های عمومی شهر خلخال اظهار داشت: اگر کودکان و نوجوانان ما از همان سنین ورود به مدرسه و حتی جلوتر از آن با فرهنگ بسیار مفید و تأثیرگذار کتاب‌خوانی و مطالعه آشنا شوند در آن صورت بسیاری از دغدغه‌ها و نگرانی‌های آینده در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی و تقویت مبانی مطالعه از بین می‌رود.
وی تصریح کرد: ما اگر در حوزه فرهنگ به کارهای زیربنایی و اساسی دست نزنیم، هرگز قادر نمی‌باشیم در توسعه و پیشرفت‌ها به وضعیت مطلوب و مورد نظر برسیم چرا که حوزه درایت، دوراندیشی و انجام رفتارهای صبورانه است.
عبداللهی به هدف و دغدغه اصلی مقام معظم رهبری در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی اشاره کرد و افزود: در دیداری که مقام معظم رهبری با کتابداران داشتند کتاب را جزیی از فعالیت‌های فرهنگی خانواده‌ها دانسته و بر تقویت این مبانی تاکید کردند.
این مسئول با اشاره به فرا رسیدن هفته کتاب از 22 تا 29 آبان ماه خاطرنشان کرد: کتاب باید در بطن خانواده‌ها و فعالیت روزمره آنها جا بگیرد چرا که اگر در صدد خرید خانوارها کتاب تعریف نشود، ممکن است مشکلات و نارسایی‌های مختلفی را شاهد باشیم.
مسئول کمیته مطالعه مفید شهرستان خلخال در مورد اجرای طرح کمیته مطالعه مفید و اهمیت آن در زمینه افزایش علاقمندی جوانان و نوجوانان به امر کتاب‌خوانی اضافه کرد: برای رسیدن به وضعیت مطلوب تا 35 درصد در کل کشور باید تلاش شود تا امر مطالعه و کتاب‌خوانی توسعه یافته و تقویت پیدا کند.
عبداللهی هدف عمده مطالعه مفید را مطالعات غیردرسی، ترویج مطالعه در بین نوجوانان، جوانان و نونهالان و بالا بردن سطح معلومات عمومی عنوان کرد.
به گزارش فارس، فرماندار خلخال ادامه داد: در طرح کمیته مطالعه مفید 28 تبصره مؤثر از جمله طرح‌های کلان و نیازمند بررسی و حمایت از متولیان کتاب و اختصاص سایت مطالعه مفید و ارایه راهکارها در تعمیق کتاب‌خوانی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
به گزارش فارس، در این جلسه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از اجرای موفقیت‌آمیز طرح مطالعه‌یاوران در استان اردبیل و تشکیل کمیته‌های مطالعه مفید در شهرستان‌ها و مرکز استان خبر داد.
صادق فرهمندامین به اجرای موفقیت‌آمیز طرح مطالعه‌یاوران در مدارس اشاره کرد و گفت: طبق مصوبه شورای عالی فرهنگی کشور کمیته مطالعه مفید در سطح استان به ریاست فرمانداران تشکیل می‌شود.
وی افزود: این طرح در مدارس راهنمایی 10 شهرستان استان اردبیل از امروز اجرا شد.
فرهمندامین تصریح کرد: در این طرح از هر مدرسه 30 نفر دانش‌آموز فعالیت می‌کنند و با در اختیار داشتن کیف و کتاب مخصوص این طرح در مدرسه خانواده و در بین همسالان در محله‌ها حضور یافته و فرهنگ کتاب‌خوانی را گسترش می‌دهند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در پایان خاطر نشان کرد: این طرح فقط برای دانش‌آموزان نیست بلکه عموم مردم اعم از کشاورزان، کارگران، صنعتگران و... می‌توانند در اجرای مناسب این طرح سهیم باشند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول