اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر کل آموزش ‌و پرورش کردستان خبرداد:

سلامت دانش‌آموزان از اولویت‌های آموزش و پرورش است

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش‌ و پرورش کردستان با اشاره به اینکه سلامت دانش‌آموزان یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش است، گفت: اجرای طرح ملی طناورز یکی از راه‌های تحقق این مهم است.

سلامت دانش‌آموزان از اولویت‌های آموزش و پرورش است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خسرو ساکی ظهر امروز در مراسم رونمایی و افتتاح طرح ملی طناورز که در سالن ورزشی محمد اوراز سنندج برگزار شد، اظهارداشت: در عصر کنونی با تغییر نگرش، سبک زندگی و رفاه و آسایشی که تکنولوژی برای بشر فراهم کرده فقر حرکتی بر انسان چیره و غالب شده است.
وی تصریح کرد: معضلات جسمی، روحی و اجتماعی فراوانی برای آحاد بشر ایجاد شده که نمونه این مشکلات اضافه وزن و چاقی است.
وی با بیان اینکه بستر و زمینه ایجاد بیماری در افراد چاق  بیشتر از سایر افراد است، ادامه داد: قدرت تحرک در بین افراد چاق به دلیل اضافه وزن پایین آمده و در نتیجه موجب کاهش نشاط و شادابی در آنها می‌شود.
مدیرکل آموزش ‌و پرورش کردستان گفت: افرادی که دارای اضافه وزن هستند در اثر تحرک کم به تدریج دچار بیماری‌های روحی و روانی می‌شوند.
ساکی خاطرنشان کرد: هر کاری که موجب ایجاد تحرک و پویایی در انسان شود تناسب اندام، نشاط و شادابی و سلامت جسمی و روحی را به همراه خواهد داشت.
وی به توجه وزارت آموزش ‌و پرورش به سلامت نسل‌های آینده کشور اشاره کرد و گفت: این وزارت با بکارگیری یکی از اساتید ورزش کشور هر سال طرحی بدیع و با ارزش را به دانش‌آموزان هدیه می‌کند.
وی عنوان کرد: سال گذشته طرح آموزش شنای دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی در سطح کشور پیاده شد و امسال نیز طرح طناب‌زنی ویژه دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی برگزار می‌شود.
مدیر کل آموزش ‌و پرورش کردستان اضافه کرد: ورزش طناب‌زنی در سطح جهانی دارای فدراسیون بوده و هر ساله مسابقات انفرادی و گروهی در این رشته در سطح جهانی و آسیایی برگزار می‌شود.
ساکی با بیان اینکه در کشور ایران طناب‌زنی به عنوان رشته ورزشی شناخته شده نیست،تصریح کرد: متاسفانه در کشورمان طناب‌زنی به عنوان حرکت نرمشی و تمرینی برای آمادگی جسمانی مطرح است.
وی ادامه داد: دستورالعمل برگزاری مسابقات طناب‌زنی در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در سطح شهرستان، استان و کشوری ابلاغ شده است.
وی افزود: با برگزاری این مسابقات نگرش همه مسئولان و مردم نسبت ورزش طناب‌زنی تغییر خواهد کرد و ما هم می‌توانیم در سطح مسابقات جهانی و آسیایی شرکت کنیم.
مدیر کل آموزش ‌و پرورش کردستان از طناب‌زنی به عنوان ورزشی مفرح، لذت‌بخش، تاثیرگذار و کم‌هزینه نام برد و گفت: این ورزش موجب ارتقای آمادگی جسمانی برای سایر ورزش‌های قهرمانی نیز خواهد شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول