اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

استاندار کرمان خواستار شد:

نظارت بیشتر به محتوای ارزشی در دانشگاه‌ها

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: نظارت بیشتر بر محتوای ارزشی و نهادینه کردن ارزش‌ها در دانشگاه‌ها باید مدنظر باشد.

نظارت بیشتر به محتوای ارزشی در دانشگاه‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان،‌ اسماعیل نجار پیش از ظهر امروز در چهل و دومین گردهمایی معاونان آموزشی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی عالی کشور اظهار داشت: نیروی متخصص بزرگ‌ترین سرمایه و دارایی یک کشور محسوب می‌شود و محور پیشرفت و توسعه در همه زمینه‌ها منابع انسانی است.
وی بیان کرد: در دنیای کنونی دانایی و علم محور پیشرفت است و سرمایه‌گذاری روی نیروی انسانی موجب افزایش دانش و حفظ تمامیت ارضی می‌شود.
نجار با تأکید بر تلاش همراه با تزکیه افزود: این مسئله مقداری کمرنگ دیده شده و با توجه به هجمه‌های عظیم فرهنگی و ابزارهای روز بیش از گذشته باید در این زمینه کار شود.
‌وی تصریح کرد: حرص و ولع داشتن در مورد کسب علم و دانش هیچگاه به عنوان عمل ناپسند تلقی نمی‌شود و تلاش و جدیت در بحث علم‌آموزی همواره مورد تأکید دین اسلام بوده است.
نجار بیان داشت: ارتقای کیفیت آموزشی و آموزش‌های متناسب با نیازهای جامعه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
استاندار کرمان گفت: در بحث عملی مشاهده می‌کنیم که یک رشته با انباشت نیروی انسانی روبه‌رو است و رشته‌های دیگر با کمبود دارند.
وی اظهار داشت: کاربردی کردن درس‌ها و محتوای آموزشی نیز از مباحث مهم است که نتیجه مثبت این عمل را در بخش کشاورزی به وضوح در افزایش تولیدات دیده‌ایم.
نجار با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید همکاری بیشتری با یکدیگر داشته و همگام با یکدیگر حرکت کنند، عنوان کرد: وضعیتی که اکنون در بحث آموزش به لحاظ کمی شاهد آن هستیم بر روی کیفیت تأثیر دارد، لذا وزارتخانه باید تصمیم‌گیری جدی در این زمینه داشته باشد.
وی افزود: نظارت بیشتر بر محتوای ارزشی و نهادینه کردن ارزش‌ها در دانشگاه‌ها نیز باید مدنظر باشد.
نجار همچنین با اشاره به ظرفیت‌های مختلف استان کرمان بیان داشت: کرمان با دارا بودن تنوع اقلیمی چهارگانه از محصولات زراعی و باغی فراوانی برخوردار است و برآورد تولید 6.5 میلیون تن دارد.
وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد اگر از ظرفیت‌ها به نحو بهتری استفاده و برنامه‌ریزی بهتری صورت گیرد، این تولید به 30 میلیون تن نیز برسد.
نجار خاطرنشان کرد: 4.2 میلیارد تن ذخایر معدنی این استان نیز در انواع مختلف آهن، مس، تیتانیوم و کروم منبعی خوبی است که سرمایه‌گذاری 15 هزار میلیارد تومانی را در بخش صنعت و معدن فراهم کرده است.
استاندار کرمان با بیان اینکه همجواری با مرزهای شرقی مشکلاتی را به وجود می‌آورد، گفت: البته در زمینه برقراری امنیت فعالیت‌های خوبی در سطح استان صورت گرفته و با کاهش ناامنی 43 درصدی و 36 درصدی در سال‌های 89 و 90 روبه‌رو هستیم.
‌نجار اظهار داشت: عدم توزیع متوازن ثروت در کشور چالش‌هایی را به وجود آورده است که در این زمینه نیز باید کار شود.
وی بیان کرد: کرمان مملو از ستارگان علم، ادب، هنر و فرهنگ است که نجابت، تعهد، ولایت‌مداری و سختکوشی در این سرزمین مشهود است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول