اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 خبر داد:

نظارت و کنترل مستمر بر نقاط حساس و آبگیر جنوب تهران

خبرگزاری فارس: معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 از استقرار گشت‌های سیار در محدوده کانال‌ها و مسیل‌های جنوب تهران خبر داد و گفت: از نقاط حساس و آبگیر جنوب تهران نظارت و کنترل مستمر صورت می‌گیرد.

نظارت و کنترل مستمر بر نقاط حساس و آبگیر جنوب تهران
محمد حسین سهرابی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران از نظارت و کنترل مستمر بر نقاط حساس و آبگیر جنوب تهران خبر داد و گفت : با نظارت و کنترل مستمر اکیپ‌های سیار بر  نقاط حساس و آبگیر، خوشبختانه طی بارندگی‌های اخیر هیچ‌گونه آبگرفتگی در معابر، کانال‌ها و مسیل‌های این منطقه رخ نداده است.
معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 تهران با اشاره به اینکه هرگونه آبگرفتگی در کانال‌ها و رودخانه‌های که از مناطق بالادست وارد این منطقه می‌شوند، می‌تواند موجب وقوع سیلاب شود، خاطر نشان کرد: با تمهیدات و پیش‌بینی‌های صورت گرفته از سوی اداره مسیل‌ها و قنوات، سه اکیپ با تجهیزات و ادوات مورد نیاز در محدوده کانال‌هایی همچون سرخه حصار، فیروزآباد، خروجی سوم، ماندگاری، صالح‌آباد گشت زنی می‌کنند و در صورت آب ماندگی و تجمع ضایعات در این نقاط آنها را جمع آوری و تخلیه می‌کنند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه لایروبی مخزن صالح‌آباد به عنوان مخزن تعدیل کننده و تصفیه کننده ضایعات به صورت مستمر و روزانه انجام می‌شود و طی بارندگی‌های اخیر نیز به صورت ویژه اجرا شده است، خاطر نشان کرد: در طول یک هفته گذشته و بارندگی‌های اخیر حدود 2 هزار تن ضابعات از این مخزن جمع آوری شده است.
نظارت و کنترل مستمر بر نقاط حساس و آبگیر جنوب تهران در پایان با بیان این مطلب که در حال حاضر 7 رشته کانال بزرگ و 56 کانال درجه دو و سه از سطح این منطقه عبور می‌کنند، تصریح کرد: ضایعات این کانال‌ها به علت شیب طبیعی زمین در این منقطه ته نشین می شوند و در صورتی که  به درستی محافظت و پاکسازی نشوند در زمان بارندگی می‌توانند موجب آب گرفتگی و وقوع سیلاب شوند.
منطقه 20 جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و دو ناحیه خارج محدوده و 21 محله است.
سابقه و قدمت 6 هزار ساله شهر ری و وجود اماکن و عناصر با ارزش تاریخی و همچنین جذب زوار حرم حضرت عبدالعظیم (ع) ویژگی‌های بسیار بارز و خاص تاریخی ـ مذهبی به این منطقه بخشیده و آن را نسبت به سایر مناطق تهران، مجزا و متفاوت ساخته است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول