اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرعامل هلال احمر گیلان:

استقرار 8 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از استقرار هشت پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در مسیرهای پرتردد و حادثه‌خیز این استان خبر داد.

استقرار 8 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جمشید محمدی ظهر امروز در جلسه هلال احمر استان با اشاره به بارش نخستین برف پاییزی و بارندگی شدید و جاری شدن سیل در شهرستان‌های گیلان اظهار داشت: امدادگران جمعیت هلال احمر با استقرار در مسیرهای پرتردد و حادثه‌خیز در جاده‌های استان آماده ارائه خدمات امداد و نجات به هموطنان هستند.
وی اذعان داشت: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، نیروهای کارآزموده و متخصص به همراه تجهیزات کامل امدادی و آمبولانس در هشت پایگاه امداد و نجات در مسیرهای پرتردد و حادثه‌خیز در جاده‌های استان مستقر شدند و آماده ارائه خدمات امدادی به هموطنان هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان ابراز امیدواری کرد که با افزایش امکانات و تجهیزات امدادی و ارائه آموزش‌های لازم به امدادگران و نجات‌گران خدمات مطلوب‌تری را به هموطنان و مسافران داده شود.
وی از مردم خواست تا با رعایت قوانین و مقررات از وقوع هرگونه حادثه احتمالی پیشگیری کنند و در صورت وقوع حادثه با تلفن 147 ندای امداد تماس بگیرند.
محمدی داشتن پایگاه مجهز امداد و نجات را از ویژگی‌های جمعیت هلال احمر گیلان عنوان کرد و بیان داشت: کمک به نیازمندان و پرداخت وام‌های بلاعوض و معرفی افراد به بانک که نیازمند تسهیلات بودند، از جمله فعالیت‌های هلال احمر استان بوده است.
وی با اشاره به اینکه این جمعیت در زمینه فرهنگی و اجتماعی فعالیت‌های گسترده‌ای دارد، تصریح کرد: ویزیت رایگان و ارائه خدمات پزشکی در بخش درمان و راه‌اندازی مرکز پزشکی حج و زیارت و واکسیناسیون حج از جمله اقدام‌های هلال احمر در سال گذشته بود.
این مسئول با بیان اینکه این اقدام‌ها در سال جاری نیز دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: در بخش آموزش عمومی جامعه نیز که یکی از نیازهای اساسی است، اقدام‌هایی صورت گرفته بود که در سال جاری نیز با جدیت پیگیری می‌شود.
وی با بیان اینکه هلال احمر مسئول‌ترین مرجع در ارائه خدمات امدادی است، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر بیشترین نقش را در کاهش اثرات بلایای طبیعی دارد و حضور امدادگران هلال احمر در این شرایط و حوادث بسیار موثر است.
محمدی خدمات هلال احمر را بزرگ و مهم دانست و تصریح کرد: هلال احمر یک سازمان مردمی و عام‌المنفعه محسوب می‌شود که به عنوان بازوی پرتوان دولت و یک ارتش مجهز غیر نظامی عمل کرده و همواره آماده ارائه خدمات امدادی است.
وی فعالیت این سازمان مردمی در استان را به لحاظ امکانات و نیروی متخصص انسانی مثبت ارزیابی کرد و گفت: هلال احمر گیلان در حال حاضر به عنوان یک جمعیت امدادی درجه یک و فعال در سطح کشور فعالیت دارد و با توجه به عملکرد مثبت جوانان توانمند و فعال عضو خود همواره جزو سازمان‌های پیشرو در بحث امداد و نجات استان و کشور مطرح بوده است. 
مدیرعامل هلال احمر گیلان، هلال احمر را یار و یاور مردم در حوادث و بحران دانست و افزود: تلاش برای نجات یک انسان افتخارآمیزترین لحظه زندگی یک فرد امدادگر عضو جمعیت هلال احمر است. 
وی با تصریح بر اینکه ایران جزو کشورهای حادثه‌خیز دنیاست، ابراز داشت: در بحث حوادث غیر مترقبه از تعداد حوادث شناخته شده و ثبتی در دنیا، 35 مورد آن در کشور ما اتفاق می‌افتد و این امر سبب می‌شود تا جمعیت هلال احمر کشور برای مقابله و در زمان بحران و حوادث از آمادگی همیشگی برخوردار باشد. 
محمدی تصریح کرد: در راستای تقویت هرچه بیشتر تجهیزات امدادی و فعال کردن مدیریت بحران باید در استان برنامه‌ریزی‌های اساسی و جدی اعمال شود.
وی با تاکید بر حفظ آمادگی امدادگران استان در مواجه با حوادث و بلایای طبیعی خاطرنشان کرد: وظیفه یک امدادگر در مرحله نخست حفظ آمادگی جسمانی و انجام تمرینات ویژه برای مقابله با حوادث است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول