اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هلال‌احمر گرمی خبر داد:

تشکیل 19 تیم تخصصی امداد و نجات در گرمی

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان گرمی گفت: در حال حاضر در این شهرستان مرزی بیش از 19 تیم تخصصی امداد و نجات شکل گرفته و فعالیت می‌کنند.

تشکیل 19 تیم تخصصی امداد و نجات در گرمی
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالحسین نجفی عصر امروز در جلسه برگزاری دوره‌های آموزش امداد و نجات برای اقشار مختلف در گرمی اظهار داشت: با شکل‌گیری تیم‌های امداد و نجات به صورت تخصصی در این شهرستان شاهد برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی در حوزه کوهستان، امداد و نجات جاده‌ای، سیلاب و... هستیم تا بتوانیم در مواقع حساس و بروز اتفاقات مختلف از توان نیروهای خود استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: ‌این تیم‌ها با عضویت 33 نفر متشکل از کارکنان ادارات و نیروهای مردمی شکل گرفته به طوری که دوره‌های آموزشی امداد و نجات را طی کرده و سازماندهی فعالیت‌ها را شاهد بوده‌ایم.
نجفی یکی از سیاست‌های اصلی جمعیت هلال‌احمر را توسعه طرح‌های آموزشی به صورت تخصصی و واگذاری اختیارات بیشتر به شهرستان‌های ترکیب گروه‌های تخصصی امداد و نجات اعلام کرد و افزود: ما نیز معتقدیم شهرستان گرمی جز مناطق حادثه‌خیز استان اردبیل است و باید گروه‌های امداد و نجات آن همیشه در حالت آماده باش بوده تا بتوانند توان خود را در مقابله با حوادث و سوانح نشان دهند.
این مسئول تسریع یافتن دوره‌های آموزشی را در بین گروه‌ها و افراد داوطلب مختلف یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما علاوه بر داوطلبان و جوانان علاقمند با حضور در مدارس، دانشگاه‌ها، زندان و پادگان‌ها تلاش می‌کنیم آموزش امداد و نجات را به شکل فراگیر داشته باشیم.
وی اضافه کرد: همه این برنامه‌ها برای رسیدن به هدف هر خانواده یک امدادگر تدوین و طراحی شده است به طوری که ما آمادگی داریم در تمام مراکز یاد شده دوره‌هایی را برگزار کنیم.
به گزارش فارس، رئیس هلال‌احمر گرمی ادامه داد: به عنوان نمونه بنا به درخواست زندان گرمی دوره آموزشی امداد و نجات را در این اداره برگزار کردیم که در مدت 12 روز اغلب زندانیان از آموزش‌های امداد و نجات عمومی بهره‌مند شدند.
وی از اعطای گواهینامه‌های مهارتی برای فراگیران دوره‌های آموزشی امداد و نجات خبر داد و گفت:‌ به شرکت‌کنندگان گواهینامه مهارت درجه سه و دو صادر می‌شود.
نجفی در پایان سخنان خود افزود: ثبت‌نام دوره امدادگری 35 ساعته با اولویت آموزش‌های تخصصی امداد و نجات شروع شده و علاقمندان می‌توانند از این فضا استفاده کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول